مسمویت هولناک 8 کودک در بوکان + عکس

 به گزارش رکنا، محمد عباسی روز چهارشنبه بیان اینکه منشا مسمومیت کودکان روستایی این شهرستان همچنان نامعلوم است، اظهار داشت: در چند روز گذشته تعدادی از کودکان روستای "ینگیجه" از توابع بخش مرکزی این شهرستان با علایم عفونت، تب شدید و اسهال و استفراغ در بخش کودکان بیمارستان بوکان بستری شد.

وی ادامه داد: از مجموع کودکان ارجاع شده به بیمارستان ۶ نفر از آنها به صورت سرپایی مداوا و ۲ نفر دیگر در بخش کودکان بیمارستان شهید قلی‌پور بستری هستند و تمامی اقدامات پزشکی لازم برای این کودکان انجام شده و هم اکنون حال عمومی آنها خوب است و در چند روز آینده ترخیص خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان اضافه کرد: طی سه روز گذشته با بستری شدن این ۲ کودک از روستای ینگیجه با علایم گوارش مشابه، بررسی این موضوع به سرعت در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم در زمینه شناسایی منشا آلودگی آغاز شد.

نتایج نمونه برداری آب روستا به زودی مشخص می شود

وی افزود: از آنجا که تعداد مراجعه‌کنندگان بیشتر از ۲ نفر بود و یک طغیان را نشان می‌داد، احتمال وجود یک آلودگی با منبع مشترک آب یا غذا در این روستا توسط کارشناسان پیش بینی شده است.

"عباسی" با بیان اینکه نتیجه آزمایش آب روستا اعلام شده و هیچ مشکلی در آب شرب روستا وجود ندارد، ادامه داد: کارشناسان مرکز بهداشت با اعلام طغیان به بررسی در این زمینه و شناسایی منشا پرداخته اند و نمونه برداری های لازم از آب آشامیدنی مناطق مختلف روستا و همچنین کودکان مبتلا انجام شده است و نتایج نهایی بزودی اطلاع رسانی می شود.

وی گفت: آزمایشات لازم و برنامه‌ریزی جهت بررسی علت این مسمومیت و همه شرایط و وضعیت موجود تحت کنترل و مدیریت اکیپ کنترل طغیان ناشی از آب و مواد غذایی مرکز بهداشت شهرستان بوکان انجام گرفته است.

روستای ینگیجه با چهار هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در ۲ کیلومتری شهر بوکان قرار داشته و یکی از روستاهای مهاجرپذیر این شهرستان به‌شمار می‌رود.

شهرستان بوکان با ۲۵۸ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان‌غربی واقع شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 638450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟