تلخ ترین گفتگو با خانواده ها / شلیک موشک به قلب سیاهپوشان سقوط هواپیما + فیلم
حجم ویدیو: 44.91M | مدت زمان ویدیو: 00:06:09

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا، یک هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 صبح روز 18 دی ماه، لحظاتی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی سقوط کرد. این اتفاق حواشی زیادی را در پی داشت چرا که از یک سو، مسئولان داخلی علت سقوط را نقص فنی اعلام کردند در حالی که اخباری مبنی بر شلیک شدن به این هواپیما توسط رسانه ها و مسئولان خارجی منتشر می‌شد.

بعد از سه روز ستاد نیروهای مسلح اطلاعیه ای صادر کرد و عنوان داشت سقوط هواپیمای اوکراینی ناشی از اصابت موشک بوده که بخاطر خطای انسانی به سمت هواپیما با فرض بر اینکه موشک کروز امریکایی است شلیک شده بود.سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در نهایت روز شنبه 21 دی ماه در نشست خبری با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، گفت: حادثه دلخراش سرنگونی هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را وقتی شنیدم و اطمینان پیدا کردم این اتفاق ناشی از خطای انسانی و شلیک موشک بوده است واقعاً برای خودم آرزوی مرگ کردم؛ ای کاش می‌مُردم و چنین حادثه‌ای را شاهد نبودم.

در آن نشست سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه پدافند هواپیما را کروز تشخیص داده بود این اشتباه را مرتکب شده است گفت: چندین بار تقاضا کردیم فضای کشور از پروازها متوقف شود که اصطلاحاً می‌گویند فضا باید «CLEAR» شود. اما بنابر برخی ملاحظات صورت نمی‌گیرد و با وجود شرایط جنگی پروازها ادامه پیدا می‌کند.

درادامه  سراغ خانواده های جانباختگان سقوط هواپیما رفتیم تا ضمن تسلیت گفتن از  خواسته آنها از مسئولین با خبر شویم.

پارسا حسنی نژاد- سقوط هواپیما ایران اوکراین

پدر پارسا : مسئولان به خانه من نیایند!

پدری با صدایی گرم که نوای دلتنگی می دهد درباره پسرش و اینکه مسئولین باید جواب این حادثه دلخراش را بدهند به رکنا می گوید.

آقای حسنی نژاد پدر پارسا 16 ساله که یکی از مسافران پرواز هواپیمای ایران به اوکراین بود به خبرنگار رکنا گفت: پسرم  یک نابغه بود، او کلاس دوم و سوم دبیرستان را یکی کرده بود و در سال چهارم دبیرستان بود که قصد داشت بعد از پایان درس به دانشگاه برود.

وی افزود: پسرم برای تعطیلات ژانویه به ایران آمده بود تا در کنار خانواده اش باشد که روز چهارشنبه سوار بر هواپیما شد.

پدر پارسا ادامه داد: از شما می خواهم که اعلام کنید که دیگر هیچ یک از مسئولین به خانه ما نیایند و صبح امروز استاندار البرز همراه یکی از مسئولان نظامی یا دولتی کشور به خانه مان آمدند اما بگویید دیگر کسی به خانه ما نیاید چون حوصله کسی را ندارم.

بچه ام را کشتند و مسبب آن را باید مجازات کنند وگرنه ما ساکت نمی شینیم، بلاتکلیف هستیم، آزمایش های DNA همان شب از ما گرفته شد اما شنیدم که دو هفته طول می کشد که جواب بدهند، می خواهم که تکه های جسد پسرم را تحویل بدهند تا بر سر مزارش گریه کنم.

حسنی نژاد در خصوص اینکه بعد از شنیدن خبر یک اشتباه فردی به رکنا گفت: فرزند مرا 2 بار کشتند، به استاندار هم گفتم که شما هم بچه دارید و به طور مثال فرزندتان سوار بر خودرو به خاطر پوسیدگی  لاستیک یک حادثه رخ می دهد و خودرو واژگون شده و بچه تان را از دست می دهید اما وقتی بفهمید که دوست فرزندتان،« چون کسی که آن دکمه را فشار داد هموطن و دوست ما بوده که دست به این کار زده » زیر لاستیک خودروی فرزندتان چیزی گذاشته تا لاستیک بترکد احساس می کنید که فرزندتان دوبار کشته شده است.

وی افزود: روز حادثه با فرودگاه تماس گرفتیم که ادعا کردند بال هواپیما خراب شده و مسافران به بیمارستان شهریار منتقل شدند، به آنجار رفتیم که گفتند هیچ کسی را به آنجا منتقل نکردند که با کلی پرس و جو به جاده ساوه رفتیم، کسی جوابگو نبود، التماس کردیم تا اجازه ورود ما را بدهند تا پسرمان را ببینیم تا اینکه یکی از عوامل اورژانس به سراغمان آمد و تسلیت گفت و خواست تا به پزشکی قانونی برویم.

پدر پارسا حسنی نژاد ادامه داد: نمی شود باور کرد که این یک خطای انسانی بوده، باور کنید بچه هم می دانست در آن زمان حساس نباید اجازه پرواز به هواپیماها نمی دادند و باید پروازها را لغو می کردند.

حسنی نژاد در پایان به خبرنگار رکنا گفت: باید مسئول آن بخش موشکی تقاص پس بدهند و اینکه یک سرباز بیاورند و بگویند کار او بوده است مورد قبول نیست، باید مسئول آنجا جواب بدهد و به دار مجازات آویخته شود چون این اتفاق شاید کمی ما را آرام کند و بگوییم یک سانحه بوده است، من فرزندم را می خواهم چه کسی می تواند جواب خون فرزندم را بدهد و پسرم که یک نابغه بود را به زندگی ما بازگرداند.

آراسته : مقصرین به سزای عمل خود برسند

برادر فرید آراسته یکی از جانباختگان هواپیما تهران-کی یف در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: در حال حاضر هرکاری که دیگر خانواده های جانباخته ها  انجام دهند ما نیز دنبال می‌کنیم. خواهان این موضوع هستیم که مقصرین  حادثه مجازات شده و به سزای عمل خود برسند.

وی افزود: قرار است یک هفته دیگر  پزشکی قانونی  جسد را به ما تحویل دهد تا تدفین را انجام دهیم.

آزادیان : انتظاری از هیچکسی ندارم

 محمدرضا آزادیان پدر روجا آزادیان نیز به رکنا گفت: خواستی از مسئولین ندارم و نمی‌خواهم از کسی گدایی کنم. فرزندم را از دست داده ام و انتظاری از هیچکس ندارم. من باید قدرت داشته باشم که کاری بکنم. من ندیدم که مسئولین کاری انجام دهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 534079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟