پشت پرده جسد مومیایی رضاشاه در شهر ری / فیلمی که ماجرا را مستند می کند + عکس
حجم ویدیو: 10.43M | مدت زمان ویدیو: 00:05:25

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، یکی از کارگران در همین باره گفته است که بر اثر ضربه‌های وارد شده دستگاه، جنازه پیدا شده از چند نقطه دچار شکستگی شده و جدا شده بود
یک منبع محلی نیز گفته است مرد حاضر در عکس سلفی که شب گذشته در فضای مجازی منتشر شد یکی از رانندگان ماشین‌های مکانیکی حاضر در محل بوده است. این منبع محلی گفته که پس از خروج مومیایی از محفظه بتنی آن را در یک محفظه فلزی قرار داده و در همان محدوده حرم مجددا دفن کرده‌اند.
گفته می‌شود اداره تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی امروز از ورود کارشناسان میراث فرهنگی به این محوطه و بررسی موضوع جلوگیری کرده است.
در ادامه احمد ابوحمزه، ری‌شناس هم این موضوع را تأیید می‌کند و می گوید: «منطقه‌ای که عملیات در آن انجام می‌شد، جنازه دیگری دفن نبوده است. در منابعی که من به آن رجوع کرده‌ام گفته شده در آن نقطه فرد دیگری به شکل مومیایی دفن نشده. بنابراین اگر این جنازه کشف شده مومیایی باشد، صددرصد مربوط به پهلوی اول است. به‌خصوص که آن‌جا هیچ‌وقت محل تدفین مومیایی نبوده است.»
او از منابعی از آستان حرم عبدالعظیم نقل می‌کند که یک جسد کشف شده است: «آنچه من می‌دانم این است که دوستان آستان گفته‌اند که یک جسد پیدا شده و حتی آقای خلیل آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای‌شهر تهران هم تأیید کرده است. در این عملیات عمرانی آن محوطه را ١٠ متر حفر کرده‌اند. این‌جا همان نقطه‌ای است که قبلا مقبره اصلی پهلوی اول بود و همان اوایل انقلاب از سوی انقلابی‌ها تخریب شد. حوزه علمیه در روزهای اخیر درست در همان منطقه درحال بازسازی بود. من حدس می‌زنم با توجه به شور انقلابی مردم آن زمان فقط مقبره را تخریب کردند و دنبال جنازه نگشتند، پس اگر جنازه تاریخی باشد، مربوط به پهلوی اول است.»
این عضو انجمن ری‌شناسی می‌گوید که مسأله اصلی، میراث فرهنگی است، نه سیاست: «این جنازه مربوط به هر که باشد، اول این‌که باید تدفین شود، مسأله دیگر این است که در صورت تاریخی بودن می‌تواند یک منبع درآمد برای خود آستان حرم عبدالعظیم باشد. در این صورت مردم می‌توانند ببینند شاهان چه بلایی سر این مملکت آورده‌اند. رضاشاه هم یک نمونه است. ما از لوور آثار را برای آشنایی مردم با تاریخ به ایران می‌آوریم، پس یک مومیایی از یک شاه هم می‌تواند منبعی و سندی از آن دوره تاریخ باشد.»
ابوحمزه ادامه می‌دهد: «میراث بازمانده برای مردم می‌تواند یک کوزه باشد یا یک جنازه. این هم تاریخ است، مثل سنگ قبر ناصرالدین شاه که حالا در موزه گلستان نگهداری می‌شود. اگرچه با وجود تصمیم به تخریب این سنگ قبر در سال‌های گذشته، درنهایت دانستیم که می‌توان از این میراث درآمد داشت و برای آیندگان از تاریخ گفت.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قتل مرد جوان که زنش را اجاره می داد! / دادگاه تهران رسیدگی کرد + عکس

درگیری شدید دو خواهر با پلیس+ عکس

موش ها ساندویجی ایستگاه متروی تجریش را تسخیر کردند! + فیلم تکاندهنده

ازدواج شوم زن مطلقه با پزشکی که تو زرد از آب درآمد

مرتضوی را بدون ریش و سبیل صبح زود دستگیر کردند / گزارش میدانی 2 خبرنگار از مخفیگاه دادستان سابق تهران

راز حضور یک زن در مخفیگاه ویلای سعید مرتضوی لو رفت!

صحنه ای وحشتناک از پخته شدن 2 مرد مهابادی در پیکان + فیلم 16+

اولین عکس ها از مخفیگاه سعید مرتضوی / دست و پای او را گرفتند و بردند + فیلم و گفتگو

آزار شوم یک مدل زن در حمام باشگاه زنانه + عکس

راز امامزاد‌ه‌ای جعلی در فشافویه تهران برملا شد / خواب یک زن تنها سند بود! + عکس

مرشد پیر سرشناس دختر 16 ساله را به خلوتگاه برد + عکس

آزار شوم یک مدل زن در حمام باشگاه زنانه + عکس

نقشه پلید 2 مرد برای عروس خانم یک هفته ای!

 

کدخبر: 375342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟