پشت پرده زندگی نسیم نجفی قبل از  تیراندازی در «یوتیوب» + عکس

چند ساعت بعد از حمله به ساختمان مرکزی یوتیوب در کالیفرنیای امریکا، پلیس Police طی اطلاعیه‌ای که از شبکه‌های خبری پخش شد، اعلام کرد: یک زن 39 ساله به نام نسیم اقدام در ساختمان مرکزی یوتیوب با شلیک گلوله یک مرد و دو زن را بشدت مجروح کرده و سپس با آخرین گلوله خودش را کشته است.

نسیم اقدام، دختر ایرانی - امریکایی برای بسیاری از مردم امریکا و ایرانیان ساکن کالیفرنیا که برنامه‌های او را در شبکه‌های اینترنتی می‌دیدند، آشنا بود، چرا که ویدئوهای جنجالی این زن به خشم آمده را بارها در یوتیوب تماشا کرده بودند. نسیم اقدام متولد ارومیه سال‌ها با خانواده‌اش در مهرشهر کرج سکونت داشت. او همراه والدینش حدود هشت سال پیش از ایران خارج شده و یک سال و نیم در ترکیه به سر برده بودند و سپس به امریکا سفر کرده و در جنوب کالیفرنیا ساکن شده بودند. نسیم بارها در برنامه‌های اینترنتی‌اش گفته بود بهترین دوران زندگی‌اش را در مهرشهر کرج گذرانده و از این دوران خاطرات خوشی به یاد داشت.
نسیم اقدام به گزارش خبرگزاری‌ها فعال حقوق حیوانات بود و در ویدئوهای آموزشی‌اش درباره گیاهخواری، حفظ حقوق حیوانات و بالاخره بهداشت پوست و مو سخن می‌گفت و به سه زبان فارسی، انگلیسی و ترکی در کانال تلگرام، یوتیوب و اینستاگرام Instagramدرباره این مسائل توضیحاتی می‌داد.نسیم اقدام با انتشار یک ویدئوی رقص و آواز در شبکه‌های اجتماعی شناخته شد و هدفش از انتشار این ویدئو را انتقاد به جراحی‌های زیبایی عجیب زنان و دختران در صورت و بدن هایشان عنوان داشت.نسیم اقدام طی برنامه‌ای هم گفته بود که افراد ضد حقوق حیوانات سعی داشته‌اند او را بکشند و پس از آنکه کانال‌های اینستاگرام و یوتیوب او بسته شد، به جرگه گروهی از منتقدان جدی یوتیوب درآمد، چرا که یوتیوب به‌دلیل نقض قوانین این سایت، کانال او را بسته بود.
نسیم اقدام که از فیلتر شدن در یوتیوب و اینستاگرام بشدت عصبانی شده بود، ادعا می‌کرد چون علیه تجارت‌ها و صنایع بزرگ فعالیت می‌کرده، او را در فضای رسانه‌ای سرکوب کرده‌اند. او به این موضوع هم اشاره کرده بود که به‌دلیل فیلتر شدن، درآمد حاصل از انتشار آگهی در کانالش هم کم شده بود.
او بارها در کانال‌های مختلفی که داشت نوشته بود که «کانال‌های هرزه نگار» که جهالت و انحراف را ترویج می‌کنند سریع بزرگ می‌شوند اما افراد هوشمند مانند خودش که به جای تقلید کورکورانه از اکثریت، به عقل و منطق پناه برده‌اند، فیلتر و سرکوب می‌شوند. او اعتقاد داشت که «سرکوب اینترنتی» در غرب شدیداً رو به رشد است.بعد از بسته شدن کانال یوتیوب و اینستاگرام، او از وب‌سایت شخصی و کانال تلگرام Telegram برای منتشر کردن ویدئوهایش استفاده می‌کرد. کانال تلگرامش تا ساعاتی پس از حمله همچنان باز بود و بیش از 1800 عضو داشت که همزمان با انتشار نامش به‌عنوان مهاجم ساختمان یوتیوب بسرعت بر تعداد آنها افزوده شد.نسیم اقدام به هواداران و همفکرانش توصیه کرده بود که اول معروف شوند چون تا وقتی معروف نشده‌اند نمی‌توانند حرفی از افکار اصلی خود بزنند و مخاطب جذب کنند. او حتی خوانندگی و هنرپیشگی را برای رسیدن به شهرت پیشنهاد کرده بود.پس از اینکه کاربران اینترنتی به کارهای او انتقاد کردند و او را دست انداختند، خطاب به آنها نوشت که بیماری روانی خاصی ندارد اما در سیاره‌ای زندگی می‌کند که پر از بیماری و اختلافات، انحرافات و بی‌عدالتی‌ها است.
برنامه‌ریزی برای تیراندازی
او که در جنوب کالیفرنیا در سن‌دیگو زندگی می‌کرد، با خودرویش به شمال کالیفرنیا و نزدیک دفتر یوتیوب رفته بود و خانواده‌اش دو روز از او اطلاعی نداشتند. این بی‌خبری تا ساعتی قبل از تیراندازی ادامه داشت و پلیس ساعاتی قبل از حمله او را در خودرویش در 25 کیلومتری ساختمان یوتیوب یافتند و با اعلام موضوع به خانواده‌اش از بازداشتش صرفنظر کردند.
اسماعیل اقدام، پدر نسیم، به رسانه‌های امریکا گفته به پلیس هشدار داده بود که ممکن است دخترش در راه یوتیوب باشد، چون از این شرکت «متنفر» است.اکنون انتقادها علیه پلیس اوج گرفته که با وجود هشدار پدر نسیم اقدام چرا مأموران او را هنگام ورود به ساختمان یوتیوب بازرسی نکرده‌اند تا متوجه اسلحه‌ای که در کیفش داشت بشوند، در این صورت پلیس می‌توانست با کشف اسلحه مانع حادثه Incident خونینی شود که در یوتیوب اتفاق افتاد.خانواده نسیم گفته‌اند فرزندشان دو روز ناپدید شده بود و حتی به تماس‌های تلفنی آنها جواب نمی‌داد تا اینکه پدرش با پلیس تماس گرفته و هشدار داده بود: نسیم ممکن است روانه ساختمان یوتیوب شود و حادثه وحشتناکی به بار آورد اما پلیس توجهی به این هشدار نیز نکرده بود.نسیم پیش از آنکه اسلحه‌ای تهیه کند، از منزل‌شان خارج شده بود و پس از 10 ساعت رانندگی، شب را در فاصله بیست کیلومتری ساختمان یوتیوب درون خودرویش گذرانده و هنگام صبح پلیس او را بیدار کرده و به ناچار به راه افتاده بود. او با رسیدن به ساختمان یوتیوب از خودرویش پیاده شده و خود را به ساختمان یوتیوب رساند و با شلیک گلوله‌هایی یک مرد و دو زن را با شلیک گلوله زخمی کرد و سپس به زندگی خودش نیز پایان داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 370955 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟