آماده باش آتش نشانان تهران در شب های قدر

به گزارش رکنا ،  قدرت اله محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بزرگ در این باره گفت: با توجه به فرا رسیدن شب های قدر و نظر به اینکه بسیاری از شهروندان در این شب ها در اماکن مذهبی حضور یافته و تا ساعاتی از شب مشغول راز و نیاز با پروردگار یکتا می شوند، سازمان آتش نشانی تهران بزرگ همانند سال های گذشته، تمام تلاش خود را برای پوشش ایمنی این اماکن و شرکت کنندگان در این مراسم ها به کار خواهد بست.

وی ادامه داد: در این ایام علاوه بر اکیپ های سیار، آتش نشانان 138 ایستگاه آتش نشانی نیز به منظور کمک به ایمنی محل های برگزاری مراسم در محدوده عملیاتی خود به ویژه اماکن مهم مانند؛ مساجد، حسینیه ها، شبستان ها، بقاع متبرکه و امکان دیگر، آمادگی کامل را دارند.

دکتر محمدی تصریح کرد: در این شب ها، بیش از 200 نفر از آتش نشانان به همراه 80 دستگاه خودرو عملیاتی سبک و سنگین در 80 نقطه از سطح شهر شامل؛ خیابان ها، میادین پر تردد، اماکن مذهبی و محل های برگزاری مراسم پرفیض قدر از یک ساعت پیش از برگزاری مراسم تا پایان آن و نیز تخلیه کامل شبستان های این اماکن مذهبی، پوشش ایمنی مناسب را فراهم می کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بزرگ از هموطنان گرامی درخواست کرد؛ مثل سال های گذشته با نیروهای آتش نشانی همکاری لازم را داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه، ضمن حفظ خونسردی سریعا محل را ترک کنند و با سامانه 125 تماس حاصل نمایند.

وی همچنین توصیه کرد که در این شب ها لازم است همه درهای ورود و خروجی مکان های مذهبی باز باشند و افراد سالخورده و کودکان در نزدیک ترین محل تا درهای خروجی اسکان داده شوند.

محمدی با اشاره به این که پیش از شروع مراسم حتما وسایل برقی و سیم کشی ها توسط افراد متخصص کاملا بازبینی شود، افزود: درصورت بروز حادثه، علاوه بر تماس فوری با سامانه 125 و اعلام آن به سازمان آتش نشانی، نسبت به تخلیه شهروندان، به ویژه کودکان، سالخوردگان و بانوان اقدام شود.

وی از شهروندان درخواست کرد که در این شب ها آتش نشانان را نیز از دعای خیر خود بهره مند سازند و یادآور شد: مدیران عملیاتی در این شب ها با خودروهای خود به صورت گشت زنی از نقاط استقرار آتش نشانان بازدید می کنند و نظارت همه جانبه را جهت تامین ایمنی شهروندان انجام می دهند.

 

منبع : ایلنا

 

کدخبر: 983618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟