انهدام باند بزرگ سرقت خودرو در تهران / ماهرانه دزدی می کردند

به گزارش رکنا، سردار کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: در پی وقوع سرقت های سریالی محتویات داخل خودرو شهروندان و وصول شکایت مالباختگان به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره بیستم پلیس اگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیقات اطلاعاتی دریافتند؛ در یک فقره از سرقت ها طی آن لپ تاپ، تبلت، وسایل شخصی، وجه نقد به مبلغ تقریبی700 میلیون تومان سرقت گردید که با بررسی میدانی مشخص گردید، 2 نفر سارق با یک دستگاه موتورسیکلت کلیک زرد رنگ، طی 3 نوبت به سرقت محتویات داخل خودروی ال 90 اقدام کرده اند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان با استفاده از شیوه های نوین کشف جرم طی چندین نوبت تحقیقات گسترده نهایتا موفق شدند 3 تن از سارقان را در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر و به اداره بیستم انتقال دهند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه متهمان در بازجویی ها ابتدا منکر حقایق می شدند و سپس با تیزهوشی کارآگاهان لب به اعتراف گشودند، عنوان کرد: کارآگاهان با استفاده از فنون بازجویی در نهایت موفق شدند مخفیگاه 2 تن از همدستان سارقین را در شمال شهر تهران شناسایی کنند و طی یک عملیات غافلگیرانه هر 2 متهم را در یک مخفیگاه دستگیر و به اداره بیستم انتقال دادند.

سردار ولی پور گودرزی در ادامه متذکر شد: متهمین که چندین بار سابقه سرقت نیز داشته اند در بازجویی ها مقاومت خود را شکسته و به ارتکاب 250 فقره سرقت محتویات داخل خودرو و فروش لپ تاپ و گوشی مسروقه به مالخران بیشتر در سطح شهر تهران اقرار کردند.

وی در ادامه گفت: متهمان در ادامه بازجویی ها به سرقت کارت های سوخت خودرو ها حین سرقت محتویات داخل آن هم اقرار داشتند و گفتند که حدود 40 عدد کارت سوخت هم تاکنون به سرقت برده اند. کارآگاهان در ادامه با استفاده از شیوه های نوین کشف جرم و تحقیقات گسترده میدانی در نهایت موفق شدند هویت 2 تن از مالخران را کشف و با شناسایی مخفیگاه آنان در 2 عملیات غافلگیرانه و منسجم آنان را دستگیر و به اداره بیستم انتقال دهند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: از مخفیگاه مالخران 4 دستگاه لپ تاپ، جعبه ابزار، 2 دستگاه آمپلی فایر و طلا تلفن همراه و تعدادی لوازم یدکی خودرو نیز کشف و ضبط شد، متهمین در بازجویی ها اقرار داشتند؛ به صورت تیم های سه نفره و 2 نفره به سرقت محتویات داخل خودرو می پرداختیم و این سرقت ها را اکثرا شبانه وقتی مالباختگان خواب بودند انجام می دادیم و هر یک از ما یک وظیفه به خصوص داشت. آن ها اقرار داشتند که پول حاصل از فروش محتویات را برای خرید مواد مخدر هزینه می کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان با بیان اینکه تعداد 37 نفر از شکات با مستندات از قبیل فیلم صحنه سرقت، اموال و مدارک برای شناسایی سارقان به اداره بیستم دعوت شده اند، خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، جهت کشف دیگر جرایم و شناسایی سایر شکات در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

کدخبر: 947937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟