به گزارش رکنا به نقل از الخلیج الجدید، مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه به تصویب قطعنامه حمایت از حق ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت رای داد.

در بیانیه وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است که 168 کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند ،پنج عضو با آن مخالفت کردند و رأی 10 کشور نیز ممتنع بود.

«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اظهار داشت که قطعنامه «حق تعیین سرنوشت» کانون توجه جامعه جهانی است و این حق مسلم ملت فلسطین است که از یک کشور مستقل برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد که این قطعنامه بار دیگر بر ضرورت هرچه سریعتر پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی که از سال 1967 آغاز شده است، تاکید دارد.

المالکی افزود: تصویب این قطعنامه یک اجماع جهانی در راستای حمایت از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت ملت فلسطین و همچنین مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و اقدامات غیرقانونی این رژیم است.

وی از کشورهایی که به این قطعنامه رأی مثبت داده‌اند قدردانی و تشکر کرد و کشورهایی که به این قطعنامه رای منفی داده‌اند را محکوم کرد.

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواست تا از حقوق ملت فلسطین حمایت کنند و اقدامات عملی علیه رژیم اشغالگر اسرائیل انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد که دیپلماسی فلسطین تمام تلاش خود را برای محافظت و تضمین حقوق فلسطین انجام خواهد داد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد 6 قطعنامه به نفع آرمان فلسطین با اکثریت قریب به اتفاق تصویب کرد که این قطعنامه مربوط به حقوق پناهندگان، غیرقانونی بودن شهرک‌های اسرائیلی و نقض حقوق فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 641018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟