Floom  در گوگل سفر به همه نقاط زمین را ممکن ساخت + فیلم
حجم ویدیو: 7.64M | مدت زمان ویدیو: 00:00:52

قابلیت جدید گوگل تحت عنوان "Floom" از واقعیت افزوده برای عبور از زمین استفاده می‌کند و به هر کاربر دارای دستگاه اندرویدی اجازه می‌دهد که به صورت مجازی به آنسوی کره زمین سفر کند!

به گزارش رکنا ، این ویژگی، مجموعه قابل قبولی از فناوری جغرافیایی ایجاد شده توسط گوگل را با کمک "گوگل ارث" ارائه کرده است.

گوگل برای نخستین بار در سال 2001 با ارائه "گوگل ارث" نخستین تجربه کار خود را در اختیار کاربران قرار داده است و 4 سال بعد در سال 2005 " گوگل مپ " پا به عرصه گذاشت و این شرکت در گسترش گستردگی و بزرگی کره زمین سرعت خود را کاهش نداد و همچنان به مسیر اصلی خود ادامه داد.

تصور کنید اگر در مکانی که ایستاده‌اید زمین را حفر می‌کردید تا به آن سوی کره زمین برسید، بعد از بیرون آوردن سرتان از خاک در چه نقطه‌ای از کره زمین قرار داشتید؛ ابزار جدید همین کار را به صورت مجازی انجام می‌دهد!

اجرای Floom به کمک WebXR و گوگل مپ

Floom به کمک WebXR و گوگل مپ اجرا می‌شود و لازم است آخرین نسخه گوگل کروم روی دستگاه کاربر نصب شده باشد تا کاربران بتوانند در زمین تونل بزنند و به آن طرف زمین برسند.

آخرین فناوری Google trotting در جهان کهFloom نامدارد، بیشتر از اینکه به عنوان ابزاری کاربردی همانند گوگل مپ شناخته شود، یک ابزار آموزشی و سرگرمی است. گوگل با کمک آزمایش Webx به افراد کمک می‌کند تا به کشفیات جدید زمین از هر نقطه خاکی بپردازند.

داشتن دستگاه اندرویدی برای قابلیت جدید گوگل

برای استفاده از این قابلیت جدید گوگل، باید یک دستگاه اندرویدی با جدیدترین نسخه گوگل‌کروم داشته باشید. آنچه در Floom انجام می‌شود نشان‌دهنده این است که یک فناوری AR، چقدر جذاب است؛ در شروع، دکمه‌ای شبیه گردباد روی نمایشگر ظاهر می‌شود، زاویه دوربین را روی نقطه‌ای که می‌خواهید در زمین تونل بزنید قرار دهید، دوربین دستگاه، آن سوی کره خاکی را به شما نشان می‌دهد که می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن گوگل اِرث، آن مکان را مورد بررسی قرار دهید.

با این برنامه گوگل می فهمید در کجا قرار دارید

نقشه‌های "antipodes" به شما کمک می‌کند که بفهمید دقیقاً نقطه‌ی مقابل شما در سیاره‌ی زمین کجاست؟ از آنجا که قسمت اعظمی از کره‌ی زمین را اقیانوس‌ها دربرگرفته، اغلب، نقطه‌ی مقابل جایی که شما نشسته‌اید یک قسمت از اقیانوس‌ها به شمار می‌رود.

برای مثال اگر شما در هر نقطه‌ای از آمریکای شمالی سوراخی را در عرض‌های جغرافیایی شمالی حفر کنید در نهایت به وسط اقیانوس هند خواهید رسید و براساس همین نقشه، نقطه‌ی مقابل تهران روی کره‌ی زمین، اقیانوس آرام جنوبی است! و بیشتر کاربران تهرانی نیز با روشن کردن قابلیت Floom، سر از اقیانوس آرام درمی‌آورند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟