مراسم هفتم شهید محمدهادی امینی با قرائت وصیت‌نامه‌اش در تهران برگزار شد

مراسم هفتم شهید محمدهادی امینی که سحرگاه چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۱۳ به فیض شهادت نایل شده بود با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی عصر پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۵/۲۱ بر سر مزار آن شهید والامقام واقع در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش رکنا، این مراسم از ساعت ۱۸ با اجرای حماسی گروه دمام‌زنی بسیج مسجد حضرت علی‌ ابن الحسین(ع) بلوار ابوذر آغاز و به تلاوتی آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری بین المللی قرآن کریم استاد مهدی عادلی مزین شد.

سپس با بیانات حجت‌الاسلام والمسلمین حاج مجید شیرازی و همچنین مرثیه سرایی توسط مداحان اهل بیت(ع) علی پورکاوه و سید علی قادری ادامه یافت.

در انتهای مراسم نیز وصیت‌نامه شهید برای اولین بار به صورت عمومی منتشر و توسط حجت‌الاسلام مسعود امینی (پسر عموی شهید محمدهادی امینی و برادرزاده شهید مسعود امینی) در مقابل حضار خوانده شد و تصاویری از تمثال مبارک این شهید نیز بین حاضران توزیع گشت.

پس از آن نیز شرکت‌کنندگان در مراسم جهت قرائت فاتحه و تجدید پیمان با شهدای گرانقدر اسلام بالاخص شهید ولایتمدار محمدهادی امینی بر سر مزار شهید حضور یافتند.

لازم به ذکر است در پایان مراسم نماز مغرب و عشاء در زینبیه مقابل قطعه ۵۰ به جماعت اقامه گردید.

خانواده‌های شهدا بالاخص شهدای شاخص مدافع حرم همچون شهید مجید قربانخانی (بربری)، شهید محمدحسین محمدخانی (معروف به عمار) و همچنین شهید امر به معروف تهران، شهید محمد محمدی به همراه جمعی از فرماندهان ارشد نظامی در این مراسم شرکت داشتند.

بسیجی پاسدار محمد هادی امینی در تاریخ ۱۴۰۰/۵/۱۲ در حین آموزش دچار حادثه شده و به دلیل خونریزی زیاد ناشی از اصابت گلوله پس از بی نتیجه ماندن تلاش های پزشکان برای مداوا و احیا، سحرگاه ۱۴۰۰/۵/۱۳ به شهادت رسیده است.

گفتنی است عموی ایشان نیز (شهید مسعود امینی) از شهدای درگیری با حزب کموله بوده که در سال ۱۳۶۹ پس از تحمل شکنجه‌های فراوان توسط اعضای این حزب، به شهادت رسیده و پیکر مطهرش در قطعه ۲۶ بهشت زهرا(س) مدفون می‌باشد.

کدخبر: 712930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟