"شب عید" ؛ سریالی که همه چیز در خود داشت

این مینی سریال که بازیگرانی چون حمید لولایی، مرجانه گلچین، سروش جمشیدی، نعیمه نظامدوست، علی هاشمی، ندا کوهی، حسین محب اهری، افسانه ناصری و زهره صفوی از بازیگرانی هستند که در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

سریال "شب عید" به نوعی مقدمه بازگشت سعید آقاخانی به تلویزیون است که توانسته در ابعادی کوچکتر و در قالب یک مینی سریال طنزهای شیرینی را با استفاده از بازیگران بومی و غیر بومی به مخاطبان ارائه دهد.

این سریال با محوریت موضوع زائران امام رضا(ع) و مسائل و مشکلاتی که هر کدام از این زوّار داشتند فضایی متفاوت را به مخاطب ایرانی در قاب تلویزیون ارائه داد.

زائرانی که یکی از بخش‌های مهریه‌شان زیارت امام رضا(ع) است و برای این که بتوانند از هم جدا شوند باید این شرط را اجرا می‌کردند.

خانواده‌ای دیگری که به دلیل بیماری سرطان برای زیارت به حرم امام‌رضا(ع) آمده بودند و در ادامه این خانواده‌ها با هم آشنا شده و مسیر تصمیم گیری‌های آنان تغییر می‌کند. نه طلاقی جاری می‌شود و نه زندگی خانواده‌ای ازهم گسسته می‌شود بلکه در نهایت به برکت وجود مبارک امام رضا(ع) صمیمیت و گرمیشان بیشتر نیز می‌شود.

سریال شب عید با وجود اینکه یک مینی سریال بود اما شخصیت‌های به شدت پخته‌ای در خود داشت. شخصیت‌هایی که به خوبی برای مخاطب باورپذیر هستند و حتی نقشی که کمترین بازی را دارد نیز شناسنامه دارد و مخاطب با آن ارتباط برقرار می‌‎کند.

زنجیره اتصال نقشهای این سریال شخصیتی به نام رضا است. شخصیتی در قامت راننده که مسافران و زوّار حرم رضوی را کمک کرده و یا اقامت آنان را در هتل یا مسافرخانه میسّر می‌کند. شخصیتی پرحرف که نشان از پردیالوگ بودن این نقش در فیلمنامه دارد.

نقش رضا را علی هاشمی برادر هدایت هاشمی ایفا می‌کند. او به خوبی از پس اجرای این نقش برآمده است. شخصیتی ساده که در عین دارا بودن بلاهت و مهربانی، مخاطب با برخوردهای اولِ این شخصیت، خواه ناخواه او را دوست دارد.

شخصیت‌ها در این سریال به هم متصل و زنجیره وار هستند و شاید این از نقاط قوت فیلمنامه است که با کارگردانی خوب سعید آقاخانی به درستی نتیجه داده است.

مینی سریال شب عید روایت خانواده‌های ساده است که در قالب طنزی شریف و سالم به مخاطب ارائه می‌شود. تم طنز در این سریال به گونه‌ای است که مخاطب نمی‌تواند در برخی صحنه‌ها نخندد.

از نقاط جالب سریال "شب عید" بازی مرجانه گلچین در نقش زنی شمالی است. این بازیگر Actor با وجود این که شمالی است اما تا پیش از این نقش، با زبان شمالی و لحن و رفتارهای مردم این خطه از کشورمان در فیلم‌ها وسریالها حضور نیافته بود. گلچین با این نقش توانست یک بار دیگر توانایی‌های خود را در عرصه بازیگری نشان دهد. نقشی که با بازی هنرمندانه او به زیبایی و درستی خلق شد.

در کنار بازیگران اصلی سریال شب عید بازیگران تئاتر چون ندا کوهی در کنار بازیگران بومی به خوبی توانسته بودند بازی باورپذیر و خوبی را به مخاطب ارائه دهد که این شاید نشانه‌ای از هنر Art سعید آقاخانی را به همراه دارد که توانسته بود به خوبی از بازیگران بازی بگیرد.

صحنه‌های پایانی سریال و راز و نیاز رضا پس از شنیدن جواب منفی از شخص مورد علاقه اش، از صحنه های ساده و بی ریا بود که کمتر مخاطب با آن روبرو شده است. سادگی، رفاقت و زبان ساده رضا در درد دل کردن با امام رضا(ع) در کمتر اثری دیده می‌شود، صحنه ای که در عین سادگی مخاطب با آن همراه می‌شود.

در ادامه نیز آهنگ امیر بی گزند محسن چاوشی در حرم امام رضا(ع) و ورود حمید لولایی و مرجانه گلچین در کنار هم برای زیارت، صحنه‌هایی دوست داشتنی و تاثیرگذار که به خوبی با هم تناسب دارند را به مخاطب ارائه می‌دهد.

"شب عید" سریالی سالم و شریف حاوی پیام‌های اخلاقی و سبک زندگی است و از این نظر کار سعید آقاخانی ستودنی است. سریالی که آقاخانی با آن بازگشتی موفقیت آمیز به تلویزیون را رقم زد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عروسک های بی حیا جایگزین عروس های واقعی مردان مجرد شدند! + عکس

این جوان را می شناسید؟ او اتوبوس هایBRT و مترو تهران را نا امن کرده بود + عکس چهره باز

انتقام دخترانه از نامزدی که دیگر به مردها شباهتی نداشت !+عکس

تجاوز معلم خصوصی به دختر دانش آموز هنگام تدریس / مادر ناگهان داخل اتاق شد و شوکه شد

دانشجوی پزشکی متاهل وقتی از مسافرت برگشت با صحنه ناجوری در اتاق خوابش روبرو شد+عکس

تجاوز به دختربچه 6 ساله توسط یک کودک بزرگتر!

تجاوز به این 3 زن زیبا توسط مردی خاص!+عکس

6 مرد مخوف در قهوه خانه سلطان آباد چه عهدی بستند؟! + عکس

عجیب اما واقعی / عمه رئیس ساواک تحت حمایت کمیته امداد بود!

ممدخان شرور معروف دستگیر شد

این مردعاشق بو کردن کفش زنان و دختران بود/ پلیس او را دستگیرکرد+عکس

نقش پزشکان برج ساز در مافیای زمین تهران !

خیانت عروس 14 ساله به خاطر پسر تبریزی به داماد بی نوا

 

کدخبر: 401989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟