دومین خط تولید واکسن برکت راه اندازی شد/  مخبر خبر داد

واکسن برکت یکی از عمده ترین واکسن هایی است که در ایران در چرخه واکسیناسیون عمومی قرار گرفته است. واکسن برکت تا کنون به تعداد زیادی از افراد شاخص در کشور تزریق شده است. واکسن برکت تا کنون جزو یکی از بهترین واکسن های ایرانی کرونا بوده است. بسیاری ازسالمندان دُز اول یا دوم واکسن کرونای خود را با واکسن برکت تزریق کرده اند.

به گزارش رکنا، محمد مخبر در  آیین امضای تفاهمنامه همکاری برای اجرای هزاران طرح اقتصادی و اجتماعی  در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان همدان با اشاره به موضوع تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام نیز گفت: اولین خط تولید واکسن کوو ایران برکت از ابتدای امسال فعال و راه‌اندازی شد، با توجه به تأخیری که در صدور مجوز تزریق اضطراری صورت گرفت سرعت تولید در این خط را کاهش دادیم چرا که تاریخ مصرف این واکسن‌ها محدود است و قابل نگهداری برای زمان طولانی نیستند.

وی افزود: بعد از صدور مجوز وزارت بهداشت برای تزریق عمومی این واکسن که در تاریخ ۲۵ خرداد انجام شد، تولید در خط یک را سرعت دادیم و تا ۲۵ تیر، حداقل ۳.۵ میلیون دوز واکسن دراین خط تولید خواهیم کرد، البته هر دوز واکسن پس از تولید به مدت ۱۶ روز مراحل تست استریل آن به طول می‌انجامد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره نقش ستاد در توزیع این واکسن در مراکز واکسیناسیون عمومی نیز گفت: واکسن‌ها را به طور هفتگی تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم و هیچ دخالتی در توزیع، تزریق و قیمت‌گذاری آن نداریم.

وی تأکید کرد: دومین خط تولید واکسن کوو ایران برکت هم به زودی راه‌اندازی می‌شود و تا شهریور امسال همانطور که قول داده بودیم حداقل ۵۰میلیون دوز واکسن تولید خواهیم کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این جلسه گفت: در راستای تحقق تدابیر مقام معظم رهبری در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و پیگیری اهداف ستاد در حوزه محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی، امروز تفاهمنامه‌ای را با استاندار محترم همدان امضا کردیم تا ظرف ۳ سال تحولات قابل توجهی در این استان ایجاد شود.

محمد مخبر افزود: تاکنون ستاد اجرایی فرمان امام با اجرای ۵ هزار طرح و سرمایه‌گذاری و هزینه ۵۲۰ میلیارد تومان در استان همدان بیش از ۱۵ هزار شغل دراین استان ایجاد کرده است.

مخبر با اشاره به جزئیات تفاهمنامه امروز افزود: کلیات این برنامه اجرای ۲.۱۵۶ طرح‌ اقتصادی، زیربنایی، حمایتی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۲۲.۱۸۸ میلیارد ریال است که با اجرای این طرح‌ها برای بیش از ۱۴ هزار نفر اشتغال ایجاده شده وبه رفع محرومیت در مناطق محروم و توسعه بخش‌های زیربنایی و بهداشت و درمان استان کمک میکند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه گفت: توانمندسازی اقتصادی از طریق اجرای ۱.۵۳۰ طرح کوچک و متوسط، اجرای حداقل ۶ طرح‌ بزرگ اقتصادی، اجرای ۴ طرح جامع دانش‌بنیان، اجرای ۶۱۴ پروژه ‌زیربنایی و عمرانی، اجرای ۲۰.۴۵۰ طرح حمایتیِ معیشتی، بهداشتی و ورزشی و مشارکت ۳۰ درصدی در هزینه بیمه منازل روستایی بخشی از مفاد اصلی این تفاهمنامه است.

وی خاطرنشان کرد: احیای کارخانجات تعطیل و نیمه‌تعطیل شده، احداث مدرسه و مسکن محرومین، احداث پروژه‌های دارویی و مراکز درمانی، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و جسورانه، از جمله اقداماتی است که با اجرای این تفاهمنامه در استان همدان با سرعت بسیار بالایی صورت خواهد گرفت.

استاندار همدان نیز دراین مراسم با تقدیر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام گفت: مخبر و همکاران‌شان با یک مدیریت جهادی و بی‌سروصدا در همه استانها نقش به سزایی در پیشرفتها و محرومیت زدایی‌ها ایفا کرده‌اند، ایجاد ۱۵ هزار شغل در استان همدان آن هم در زمانی که مردم با مشکلات متعددی از قبیل کرونا درگیر بودند ، اقدام قابل تقدیر و تحسینی بود که جا دارد که ازطرف مردم این استان تشکر کنم.

سیدسعید شاهرخی افزود: هرجایی در کشور مردم به بحرانی برخوردند، ردپای کمک‌های بلافاصله ستاد اجرایی فرمان امام در آن دیده میشود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی و اجرای پویش‌های مختلف در مناطق محروم استان ، کاری کرده که این روزها همه مردم، ستاد اجرایی فرمان امام را به خوبی میشناسند و با آن ارتباط برقرار کرده‌اند و پیگیر دستاوردهای این ستاد در عرصه‌های مختلف مانند تولید واکسن کرونا هستند.

وی با اشاره به برنامه راهبردی استان همدان افزود: این تفاهمنامه که امروز به امضا خواهد رسید ماحصل سفرهای متعدد مدیران ستاد اجرایی فرمان امام به همدان و جلسات تخصصی با همکاران بنده است، ظرفیت استان به تفکیک هرشهرستان مشخص شد و براساس این مطالعات پروژه‌هایی تعریف شد تا براساس آن سالی ۵۰۰۰ شغل جدید در استان ایجاد شود.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟