انواع دستگاه‌های تست انحلال قرص الکتروفارمد

 

تست انحلال قرص چیست؟

تست حلالیت قرص یا تست دیسولوشن، یکی از روش‌های اندازه گیری سرعت حلالیت قرص‌ها در بدن بیمار است. تست Dissolution با استفاده از دستگاه تست حلالیت قرص یا دستگاه تست انحلال قرص انجام می‌شود. در این روش، قرص به یک ماده حلال می‌شود و سپس سرعت حل شدن آن با استفاده از دستگاه تست حلالیت قرص اندازه گیری می‌شود.

در طول انجام تست انحلال پذیری قرص، انواع شرایط حیاتی برای مشخص کردن کیفیت و استاندارد سازی قرص، مورد بررسی قرار می‌گیرد. تست Dissolution، یک روش برای اندازه گیری سرعت و میزان تشکیل محلول، از یک شکل دارویی مانند قرص یا سافت ژل است. بدون استفاده از تست حلالیت، تاییدیه عرضه و توزیع قرص به بازار در داروسازی صنعتی، ممکن نیست.

معرفی دستگاه تست انحلال قرص الکتروفارمد

دستگاه تست انحلال قرص، یک ابزار دقیق و مفید در صنعت داروسازی صنعتی است که برای اندازه گیری سرعت انحلال قرص‌ها استفاده می‌شود. در این روش، قرص به یک ماده محلول در آب تبدیل می‌شود و سپس سرعت انحلال آن با استفاده از دستگاه تست دیسولوشن قرص اندازه گیری می‌شود.

استفاده از دستگاه تست انحلال قرص در صنعت داروسازی، اهمیت زیادی دارد. زیرا سرعت انحلال قرص‌ها برای تعیین میزان اثربخشی و ایمنی دارو در بدن بیمار بااهمیت است. بدون استفاده از این تست، نمی‌توان مطمئن شد که آیا دوز مناسب دارو به سلول‌ها و بافت‌های بیمار و آسیب دیده، رسیده یا نه.

بنابراین، با استفاده از دستگاه تست انحلال پذیری قرص، تولیدکنندگان دارو می‌توانند اطمینان حاصل کنند که قرص‌های تولیدی آن‌ها، با سرعت انحلال استاندارد و مناسبی تولید و عرضه می‌شوند.

دستگاه تست انحلال قرص الکتروفارمد، در 4 مدل زیر تولید می‌شود:

  • دستگاه تست انحلال قرص ۶ وسل
  • دستگاه تست حلالیت قرص 8 وسل
  • دستگاه تست دیسولوشن ۱۲ وسل ۲ موتوره
  • دستگاه تست انحلال پذیری قرص ۱۲ وسل ۲ موتور (هد پایین)

تمام مدل‌های بالا، امکانات و قابلیت‌های زیر را دارد:

  • صفحه نمایشگر LCD
  • 100 حافظه داخلی برای ذخیره روش‌های انجام تست انحلال و حلالیت قرص
  • گوی فیلرگیر 25 میلی متر
  • مخزن آب از جنس پلکسی گلاس 10 میلی لیتر
  • هیتر سیرکولاتور مجزا برای گرم کردن آب
  • شیر تخلیه کف مخزن
  • قابلیت تنظیم 10 زمان نمونه برداری برای هر واحد 6 وسل بصورت مجزا از 1 دقیقه تا 99 روز
  • قابلیت تنظیم سرعت موتور از 20 تا 250 دور در دقیقه (با دقت 0.3±)
  • قابلیت کالیبراسیون و اعتبار سنجی سرعت و دما
  • دارای آلارم هشدار دهنده زمان نمونه برداری

با این حال، در صورت نیاز برای تست‌های بیشتر و افزایش تعداد وسل و موتور دستگاه، می‌توانید بین مدل‌های مخلتف، انتخاب کنید. تمامی دستگاه‌های تست حلالیت قرص الکتروفارمد را می‌توان در آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت، واحدهای تحقیقاتی داروسازی و واحدهای فرمولاسیون و تولید قرص استفاده کرد.

کاربرد دستگاه تست دیسولوشن

کاربرد دستگاه تست انحلال قرص، در تحقیقات دارویی و توسعه دارو است. در این حالت، دستگاه تست حلالیت قرص، به محققان داروسازی و شیمی‌دارو، کمک می‌کند تا سرعت انحلال داروهای جدید تولید شده را بررسی کنند. برای به دست آوردن بهترین فرمولاسیون یک قرص جدید، انجام آزمایش تست حلالیت و تست انحلال قرص (Dissolution) لازم است. البته این آزمایش، تنها بررسی لازم قبل از توزیع قرص نیست و باید به کمک دستگاه‌هایی مانند سختی سنج قرص و دستگاه تست زمان باز شدن قرص، تست‌های فیزیکی دیگر را هم روی محصول، انجام دهید. 

دستگاه تست دیسولوشن الکتروفارمد، می‌تواند تمام پارامترهای متغیر و ثابت را مطابق با استانداردهای USP (داروسازی ایالات متحده آمریکا) را برای واحدهای تولیدی قرص، بررسی و تحقیق کند. 

 

دستگاه تست دیسولوشن

چرا تست Dissolution الکتروفارمد؟

تمام دستگاه‌های تست فیزیکی قرص الکتروفارمد از جمله دستگاه تست حلالیت، دستگاه فرسایش سنج قرص، دستگاه تست سختی سنج قرص، دستگاه تست زمان باز شدن قرص و... توسط مهندسان ایرانی طراحی و تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها از برخی جهات، از نسخه‌های خارجی بهتر و کارآمدتر هستند. دقت بالا، انجام تست‌ها بر اساس استاندارد USP و قیمت کمتر نسبت به مدل‌های خارجی مشابه، مزایایی است که با خرید دستگاه تست دیسولوشن الکتروفارمد، برای شما وجود دارد.

از طرف دیگر، در صورت درخواست مشتری، الکتروفارمد می‌تواند مدارک کوالیفیکیشن (IQ,OQ,PQ) را هم به شما ارائه دهد. همچنین می‌توانید لوازم جانبی مانند وسل‌ها و بسکت‌های ساخته شده توسط الکتروفارمد را برای دستگاه‌های مشابه خارجی هم خریداری کنید. تمامی لوازم جانبی دستگاه‌های تست فیزیکی قرص، با در نظر گرفتن استاندارد USP ساخته شده و برای همه دستگاه‌های مشابه خارجی قابل استفاده است.

 

دستگاه تست دیسولوشن الکتروفارمد

ثبت سفارش و خرید دستگاه تست دیسولوشن الکتروفارمد

الکتروفارمد، تولید کننده تجهیزات آزمایشگاه دارو و داروسازی در داخل ایران است که تمامی محصولات خود مانند دستگاه تست سختی سنج قرص، دستگاه فرسایش سنج قرص، دستگاه تست Dissolution و... را طراحی و تولید می‌کند. تمامی دستگاه‌های تست فیزیکی قرص الکتروفارمد، توسط مهندسان داخلی طراحی و تولید می‌شود که کار خدمات رسانی و ارائه پشتیبانی‌های لازم در زمان نصب، راه اندازی، عیب یابی و تعمیر دستگاه را راحت‌تر می‌کند.

برای ثبت سفارش و خرید دستگاه تست حلالیت قرص الکتروفارمد، به آدرس سایت شرکت به نشانی electrofarmed.com مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید دستگاه‌های تست فیزیکی قرص، با شماره تلفن 02166828452 و تلفن همراه 09109694882 تماس بگیرید. 

 

کدخبر: 887809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟