کارهای عروسی، 4 تا از مهم ترین کارهای قبل از عروسی

 

برگزاری مراسم عروسی استرس وهیجان زیادی دارد و اگر به درستی برای آن برنامه ریزی نشود، ممکن است یکی از کارهای عروسی فراموش شود. و متاسفانه این حسرت همیشه با عروس و داماد همراه خواهد شد. از این جهت چهار تا از مهم ترین کارهای لازم برای جشن عروسی را بررسی کرده‌ایم.

رزرو تالار عروسی و زمان برگزاری جشن عروسی

شاید اولین و مهم‌ترین کار در چک لیست کارهای عروسی، انتخاب تالار مناسب باشد. تقریبا 9 تا 6 ماه قبل از عروسی لازم است تا زمان برگزاری جشن مشخص شود. چون بر اساس این زمان بندی، برنامه ریزی عروسی انجام می‌شود. در لیست زیر بهترین روزهای تقویم در تعیین روز عروسی آورده شده است:

  1. فصل، ماه و روز مورد علاقه خودتان
  2. توجه به اعیاد مذهبی مانند عید قربان، عید غدیر و تولد ائمه
  3. توجه به مناسبت‌های تاریخی/ملی مانند شب یلدا، عید نوروز

نکته مهم در انتخاب روز عروسی چیست؟ تمام زوج‌ها به برگزاری جشن عروسی در یک روز خوش یمن و یا عیدهای مذهبی تمایل دارند. ولی لازم است به شما بگوییم که در روزهای خاص، قیمت رزرو تالار عروسی بسیار افزایش خواهد یافت. خصوصا در روزهای تعطیل و یا آخر هفته. در رزرو تالار عروسی تهران این مبلغ تفاوت زیادی دارد.

پس پیشنهاد می‌شود اگر مهمان از شهرهای دیگر ندارید، روزهای وسط هفته و عادی را انتخاب کنید تا بودجه مورد نظر شما مدیریت شود.

نکته بعدی در مراحل کارهای عروسی، توجه به فصل برگزاری مراسم است. شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا این مساله مهم است؟ چون اگر شما برای برگزاری مراسم عروسی به سراغ باغ تالارها بروید، باید وضعیت آب و هوا را در آن ماه در نظر بگیرید تا مهمانان ناراضی نباشند. همچنین فصل مورد علاقه خود را برای برگزاری عروسی انتخاب کنید. چون تاثیر آن را درعکس‌های عروسی نیز خواهید دید!

در صورتیکه به برگزاری جشن عروسی در تاریخ و تالار خاصی اصرار دارید، حتما از چندین ماه قبل قرارداد آن را نهایی کنید.

لیست کارهای عروسی: انتخاب آتلیه عروس

چیزی که از آن شب رویایی نزد شما باقی می‌ماند، عکس و فیلم عروسی است. استفاده از دکورهای مختلف، لوکیشن‌های زیبا برای عکاسی مانند فضای سبز، عمارت‌های باشکوه و المان‌های طبیعی به زیبایی عکس‌های عروسی کمک خواهد کرد.

در این میان برخی از عروس و دامادها تمایل دارند تا یک روز دیگری را به عکاسی اختصاص دهند. در این حالت لازم است که با آتلیه عکاسی خود درباره روز فرمالیته صحبت کنید. در نتیجه روز عروسی خود را بدون خستگی خواهید گذراند.

انتخاب آتلیه عکاسی مناسب باید 6 تا چهار ماه قبل از عروسی انجام شود. برخی از آتلیه‌های عکاسی معروف، با باغ عمارت‌های باشکوه، لوکیشن‌های جذاب و زیبا قرارداد داشته و به شما پیشنهاد عکاسی در آن مکان را خواهند داد.

لیست مهم ترین کارهای عروسی

در لیست کارهای لازم برای جشن عروسی دیدن نمونه کار آتلیه را هم قرار دهید. زیرا بررسی هرکدام از آن‌ها زمان زیادی از شما خواهد گرفت. البته اکثرا در شبکه‌های اجتماعی خود، نمونه‌ای از کارهای قبلی را قرار داده‌اند.

تعیین مزون لباس عروس

داشتن لیست کارهای عروسی به شما کمک می‌کند تا از ماه‌ها قبل برنامه ریزی درستی داشته باشید. از کارهای مهم قبل از عروسی، انتخاب لباس عروس مناسب است. برای عروس خانم‌ها داشتن یک لباس زیبا و دلخواه اهمیت زیادی دارد.

توجه کنید که اگر تمایل به کاهش وزن دارید، باید از چندین ماه قبل و طی یک رژیم غذایی و ورزش به اندام دلخواه خود برسید. زیرا کاهش وزن در کوتاه مدت انرژی شما را کم کرده و برای سلامتی ضرر دارد.

علاوه بر مدل لباس عروس که می‌تواند آستین‌دار، بدون آستین، دامن ماهی، دامن پفی و دامن دنباله‌دار باشد، کیفیت دوخت و پارچه لباس نیز مهم است. هرچه این دو مورد بهتر باشد، لباس عروس شما جلوه بیشتری خواهد داشت. از این جهت بهتر است به سراغ بهترین مزون لباس عروس در شهر خود بروید.

پشنهاد می‌شود قبل از شروع جستجو در میان لیست مزون‌ها، تصاویری از لباس مد نظر خود را داشته باشید تا انتخاب برای شما راحت‌تر شود. در این صورت نیازی به پرو لباس‌های متعدد نخواهید داشت.

خرید یا اجاره لباس عروس؟

بعضی از عروس خانم‌ها تمایل دارند تا لباس عروس خود را به یادگار نگهداری کنند. در این حالت نیاز است که یا لباس خود را به خیاط سپرده و طبق مدل دلخواه بدوزید. و یا اینکه از میان لباس‌های مزون عروس مدل دلخواه خود را بخرید. مسلما قیمت خرید لباس بیشتر از اجاره آن است.

حالت دیگر اجاره لباس برای شب عروسی است. در این صورت شما با پرداخت مبلغ کمتر، بهترین لباس‌ها را برای شب عروسی خود خواهید داشت. فقط دقت کنید که لباس اجاره‌ای حتما تمیز و بدون لکه و کثیفی باشد. هر چه تعداد پوش قبلی آن کمتر باشد بهتر است.

کارهای لازم برای جشن عروسی

رزرو آرایشگاه عروس مناسب

تعداد زیادی سالن‌های زیبایی عروس در هر شهری وجود دارد. این مساله انتخاب بین آرایشگاه‌ها را سخت می‌کند. بهتر است 3 تا چهار ماه قبل، در میان کارهای عروسی جستجو و دیدن نمونه کارهای سالن‌های زیبایی را قرار دهید. چون برخی از سالن‌ها فقط روز خاصی را جهت بازدید عروس تنظیم می‌کنند.

سبک آرایش در هر سالن زیبایی متفاوت است. برخی از آرایشگران از مدل‌های اروپایی و ساده استفاده می‌کنند. برخی دیگر به رنگ‌های تند و روشن علاقه دارند. از طرفی مدل شینیون و بستن مو نیز مهم است. پس با دقت به نمونه کارهای قبلی آن‌ها توجه کنید.

برای دیدن نمونه کارهای آرایشگاه عروس از شبکه‌های اجتماعی، تجربه دیگران و پرس و جو از عروس‌های قبلیکمک بگیرید. بعد از آن که چندین سالن زیبایی را انتخاب کردید، وقت آن است که از کیفیت مواد آرایشی آن‌ها مطمئن شوید. این مساله در دوام آرایش عروس خانم تا پایان مراسم تاثیر مستقیم دارد.

برنامه ریزی برای کارهای عروسی مهم است

دراین مقاله 4 کار مهم از لیست کارهای عروسی گفته شد. لازم است تا با برنامه ریزی دقیق و زمان بندی درست، کارهای لازم برای جشن عروسی را به بهترین شکل انجام دهید. در غیر اینصورت اگر کاری فراموش شود، خاطره‌ای ناخوشایند برای شما باقی خواهد گذاشت.

در وبسایت عروسیمون داتکام صفر تا صد کارهای عروسی را برای شما برنامه ریزی کرده‌ایم. یک لیست کامل از کارهای عروسی به همراه میزان اهمیت آن‌ها قرار دارد. حتی زمان بندی آن هم برای راحتی شما مشخص شده است. پس حتما به عروسیمون داتکام سر بزن تا کاری برای عروسی یادت نره!

 

کدخبر: 886520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟