چربی گیر، سپتیک تانک و پکیج تصفیه فاضلاب چه کاربردهایی دارند؟

 

قبل از هرچیز پیشنهاد می‌کنیم همزمان با این مقاله، مقاله " تفاوت چربی گیر، سپتیک تانک و پکیج تصفیه فاضلاب در چیست؟ " را نیز به صورت کامل مطالعه نمایید.

چربی گیر رستوران و آشپزخانه

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که شغل شما مربوط به رستوران و یا آشپزخانه‌های صنعتی است، احتمالا نام دستگاه چربی گیر آشپزخانه را شنیده‌اید.

دستگاه چربی گیر وظیفه جداسازی چربی و روغن‌های غذا را پس از شستشو به عهده دارد. در واقع قبل از اینکه فاضلاب خروجی در رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی از لوله‌ها خارج شود، یک دستگاه چربیگیر قرار گرفته و مانع از ورود چربی، روغن و سایر آشغال‌ها به فاضلاب شهری می‌شود.

اگر دستگاه چربی گیر آشپزخانه وجود نداشته باشد، مشکلات بسیاری از جمله گرفتگی لوله و مسدود شدن سوراخ‌های چاه بوجود خواهد آمد.

دستگاه چربی گیر رستوران و آشپزخانه انواع مختلفی دارد که هریک کاربردهای متفاوتی دارند.

انواع چربی گیر صنعتی:

  • چربی گیر فایبرگلاس
  • چربی گیر بتنی
  • چربی گیر ثقلی
  • چربی گیر پلی اتیلنی

در حال حاضر بهترین نوع چربی گیر، چربی گیر فایبرگلاس می‌باشد. چربی گیر فایبرگلاس به دلیل چربی گریز بودن و نوع جنس بدنه، بیشترین استفاده را در بین رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی دارد.

با توجه به نوع مواد ساخت، قیمت چربی گیر فایبرگلاس به نسبت قیمت چربیگیر بتنی بیشتر است. با این حال به دلیل مزایای بسیار چربی گیر فایبرگلس، این مدل بیشترین استفاده را دارد.

اگر قصد خرید چربی گیر رستوران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از یک فرد مسلط راهنمایی و مشاوره لازم را دریافت نمایید. شاید با خرید چربی گیر زیر سینکی کار شما راه بیفتد و نیازی به هزینه بالا برای خرید ابعاد بالاتر نداشته باشید.

قیمت چربی گیر زیر سینکی به نسبت قیمت چربی گیر رستوارن و آشپزخانه صنعتی در ابعاد بالا بسیار متفاوت خواهد بود.

سپتیک تانک

احتمال دارد شما به دنبال چربی گیر فاضلاب بوده باشید و یا به شما گفته باشند که برای خرید و یا استعلام قیمت چربی گیر صنعتی اقدام نمایید. بنابراین شما باید به دنبال خرید سپتیک تانک باشید.

شاید از خود سوال کرده باشید که سپتیک تانک چیست؟

در واقع سپتیک تانک برای کاهش آلودگی آب فاضلاب‌های خانگی، اداری، مسکونی و ... استفاده می‌شود. این کار هزینه‌های ناشی از خطرات زیست محیطی و شهری را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

ساختار و طراحی سپتیک تانک با چربی گیر آشپزخانه صنعتی تقریبا یکسان می‌باشد. در سپتیک تانک نیز جنس بدنه، انواع مختلفی دارد.

انواع سپتیک تانک از نظر جنس بدنه:

  • سپتیک تانک پلی اتیلنی
  • سپتیک تانک فایبرگلاس
  • سپتیک تانک بتنی

بیشترین نوع استفاده، سپتیک تانک پلی اتیلنی می‌باشد.

قبل از خرید سپتیک تانک شما باید محاسبه حجم سپتیک تانک مد نظرتان را انجام دهید. اگر توانایی این کار را ندارید، از فروشنده و تولید کننده سپتیک تانک درخواست کنید تا اینکار را برای شما انجام دهد.

اگر خرید سپتیک تانک پلی اتیلنی نیاز شما را برطرف خواهد کرد، به سراغ سپتیک تانک فایبرگلاس نروید. چرا که قیمت سپتیک تانک پلی اتیلنی به مراتب ارزان‌تر از قیمت سپتیک تانک فایبرگلاس می‌باشد.

هنگام فروش سپتیک تانک حتما دقت داشته باشید که محاسبات دقیق صورت گرفته باشد، چراکه کارایی سپتیک تانک 10 متر مکعب با سپتیک تانک 20 متر مکعب متفاوت است.

پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب که از آن با نام دستگاه تصفیه فاضلاب بهداشتی نیز یاد می‌شود، یک دستگاه پر استفاده در کارخانه‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، پتروشیمی‌ها و ... است که وظیفه اصلی آن، دریافت پساب و انجام چندین عملیات برای حذف آلودگی، به صورت شیمیایی، فیزیکی، هوادهی و ... است.

این فرایند باعث می‌شود آلودگی داخل پساب از بین رفته یا به حداقل ممکن برسد، به طوری که آب خارج شده، فاقد بوی نامطبوع و رنگ زلال است که می‌توان با خیالی آسوده آن را در طبیعت رها کرد.

طراحی و تولید سیتسم تصفیه فاضلاب انسانی کار بسیار پیچیده‌ای است و شرکت‌های معدودی در داخل ایران آن را انجام می‌دهند.

جهت استعلام قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی باید با شرکت‌های سازنده پکیج تصفیه فاضلاب تماس بگیرید و با دادن مشخصات خود، قیمت را دریافت نمایید. مسلما برای خرید دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی نیاز به مشاوره‌های تخصصی خواهید داشت.

 

 

کدخبر: 875175 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟