رابطه قیمت پروفیل آهن و قوطی با قیمت مسکن

بازار آهن آلات و مسکن از جمله بازارهایی هستند که ارتباط زیادی با هم دارند. روابط این دو بازار به گونه‌ای است که تغییرات موجود در بازار آهن آلات بدون شک باعث تغییر در وضعیت بازار مسکن می‌شود. از جمله مهم‌ترین مصالح فولادی که روی قیمت مسکن تاثیر می‌گذارند می‌توان به قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن، قیمت پروفیل آهن، ورق و ... اشاره کرد.

پروفیل آهن و قوطی یکی از انواع مصالحی هستند که زیاد در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوساناتی که روزانه روی قیمت پروفیل آهنی رخ می‌دهد، قیمت مسکن را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار می‌دهد. اطلاع دقیق از قیمت مسکن برای تمام افرادی که در کشور ایران زندگی می‌کنند و قصد بهبود زندگی خود را دارند، اهمیت دارد. در صورتی که شما نیازمند اطلاع دقیق از قیمت روز پروفیل آهن هستید، مراجعه به سایت مرکزآهن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Untitled-4

نقش پروفیل آهن در ساخت و ساز

در ابتدا این موضوع مطرح شد که قیمت پروفیل آهن به دلیل استفاده در ساخت مسکن روی قیمت نهایی خانه تاثیر می‌گذارد. در این بخش می‌خواهیم نقش پروفیل در ساخت و ساز را بررسی کنیم تا بهتر بتوانیم رابطه بین قیمت قوطی پروفیل و مسکن را درک کنیم.

 پروفیل با توجه به جنس، ضخامت، سایز و ابعاد در قسمت‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از اسکلت بندی سازه گرفته تا ساخت درب و پنجره و زیبا سازی نمای ساختمان؛ می‌توان از پروفیل در و پنجره و ....استفاده کرد.

https://www.markazeahan.com/product-category/windows-tube/

به طور واضح زمانی که قیمت یک بخش از ساختمان گران شود، قیمت کل آن نیز افزایش پیدا می کند. حال فرض می‌کنیم قیمت پروفیل درب و پنجره روند افزایشی را مشاهده کند، به طور موازی قیمت مسکن نیز افزایش پیدا می‌کند. این موضوع در خصوص تمام آهن‌ آلات مورد استفاده در ساخت و ساز صادق است. از آنجایی که قیمت پروفیل آهن با توجه به جنس و کارخانه آن تغییر می‌کند، برای اطلاع از روند رشد و افت این مقطع قیمت روز پروفیل و قوطی را در کارخانه محصول و با جنس (آلومینیوم، استیل، آهنی و ... ) مورد نظر بررسی کنید.

کاربرد پروفیل در ساخت سقف سازه و نمای ساختمان

علاوه بر قسمت های جزئی ساختمان مانند درب و پنجره یا نرده راه پله؛ پروفیل در دو مدل سقف نیز استفاده می‌شود. زمانی که این حجم از پروفیل را ساخت مسکن استفاده کنید، هزینه نهایی شما بیشتر خواهد شد. بیشترین میزان پروفیل مورد استفاده در ساخت سقف برای سقف مدل شیروانی و وافل است.

در ساختمان‌های مدرن نیز برای زیباسازی و ایجاد نمای متفاوت از پروفیل‌های آهنی استفاده می‌شود. این دسته از پروفیل‌ها به دلیل اینکه در معرض تغییرات آب و هوایی قرار دارند باید از جنس مستحکمی برخوردار باشند. پیشنهاد ما استفاده از پروفیل‌های استنلس استیل یا آلومینیومی برای ساخت نمای سازه است. افرادی که از این نوع پروفیل برای ساخت خانه استفاده می کنند باید هزینه ی بیشتری را برای مصالح اولیه کنار بگذارند چرا که قیمت پروفیل استیل از قیمت قوطی آهنی بالاتر است.

Untitled-5

عوامل موثر بر قیمت پروفیل آهن و قوطی

قیمت قوطی و پروفیل با توجه فاکتورهای داخلی و خارجی مختلفی تغییر می‌کند. مهم‌ترین این فاکتورها را می‌توان عرضه و تقاضا، اوضاع اقتصادی کشور، وضعیت سیاسی، قیمت شمش فولادی و مواد اولیه مورد نیاز، تحریم‌ها و قیمت دلار از جمله مهم‌ترین فاکتورهای موثر روی قیمت پروفیل آهن و قوطی هستند. بررسی تمام این فاکتورها و اعلام قیمت با توجه به این موارد کار ساده ای نیست به همین جهت کارشناسان خبره پس از بررسی دقیق تمام این فاکتورها برای اعلام قیمت اقدام می‌کنند.

بین تمام این فاکتورها دو مورد قیمت ارز و میزان عرضه و تقاضا، بیشترین تاثیر را روی قیمت پروفیل و قوطی می‌گذارند. برای مثال در ماه‌هایی که ساخت و ساز زیاد است و عرضه و تقاضا زیاد شده و در نتیجه آن قیمت نهایی پروفیل افزایش پیدا می کند. در این راستا زمانی که شما کاهش تقاضا در خصوص خرید انواع پروفیل را مشاهده می‌کنید، در بازار لوله و پروفیل نیز روند کاهشی و نزولی می‌شود. حال فرض را بر آن بگیرید که قیمت دلار افزایشی بوده و میزان تقاضا نیز زیاد است، در این صورت شک نکنید قیمت مسکن روند صعودی در پیش خواهد گرفت.   

تاثیر قیمت قوطی و پروفیل آهن در بازار مسکن چگونه است؟

نوسانات قیمت قوطی و پروفیل آهن همانند دیگر کالاهای فولادی، تاثیری مستقیم روی قیمت مسکن دارد. در قسمت قبل، مواردی که روی قیمت پروفیل تاثیرگذار بود را با هم بررسی کردیم و فهمیدیم قیمت این مقطع فولادی باعث کم و زیاد شدن قیمت مسکن می‌شود. اما چرا این اتفاق می‌افتد؟ مگر در یک ساختمان چه مقدار پروفیل یا مقطع فولادی استفاده می شود؟

با توجه به تحقیقات انجام شده در هر متر مربع از سازه حداقل 70 کیلوگرم مقطع فولادی استفاده می‌شود. با این حساب هرچقدر رشد قیمت پروفیل، قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد و ... افزایش داشته باشد؛ قیمت مسکن نیز افزایش خواهد یافت. افرادی که قصد ساختمان سازی دارند، میتوانند میزان مصالح مورد نیاز خود را تخمین زده و با توجه به قیمت روز این محصولات فولادی، هزینه مواد اولیه فلزی را حساب کنند.

Untitled-6

با مرکزآهن قیمت پروفیل آهن و مسکن را بروز بررسی کنید

با توجه به مطلبی که به شما ارائه شد آشنایی کامل در خصوص رابطه قیمت پروفیل با قیمت مسکن،  را پیدا کردید. حال اگر می‌خواهید به طور دقیق این تغییرات را زیر نظر گرفته و خرید  مسکن را در بهترین زمان ممکن انجام دهید، مراجعه به سایت مرکزآهن و کسب اطلاع در خصوص قیمت آهن،  قیمت روز پروفیل و دیگر کالاهای فولادی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. علاوه بر قیمت پروفیل امکان بررسی قیمت تمام مقاطع فولادی در این وبسایت برای شما فراهم شده است. با بررسی دقیق بازار آهن آلات و خرید مسکن در زمان مناسب، از سودآوری خود اطمینان حاصل کنید.  

تلفن مرکزآهن: 03135155-03135156

آدرس وب‌سایت مرکزآهن:  https://www.markazeahan.com/

آدرس مرکزآهن: اصفهان، خیابان امام خمینی، جنب بیمه تامین اجتماعی ساختمان الماس، طبقه پنجم، واحد 515

آدرس ایمیل مرکزآهن:

info@MarkazeAhan.com

آدرس شبکه‌های اجتماعی مرکزآهن:

تلگرام: https://t.me/markazeahan

لینکدین: https://www.linkedin.com/company/markazeahan/

توییتر: https://twitter.com/markazeahan

کدخبر: 801979 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟