عامل رشد کسب و کارهای اینترنتی در دوران کرونا چه بود؟

رشد کسب و کارهای اینترنتی بسیار چشمگیر و سودآور بود و در شرایط محدودیت رفت و آمد اغلب مردم خریدهای اینترنتی را به مراجعات حضوری ترجیح دادند. علاوه براین امکان ارائه بسیاری از خدمات به صورت اینترنتی فراهم شد. 

یکی از شیوه های رشد و توسعه اینگونه مشاغل و رسیدن به حداکثر سودآوری افزایش مهارت های مدیریت با استفاده از دوره آموزشی MBA و تقویت توانمندی بازاریابی اینترنتی با استفاده از آموزش های دوره بازاریابی و فروش است. طی سال های اخیر با شیوع بیماری کرونا، علاوه بر افزایش فروش اینترنتی، مشاغل مبتنی بر فروش تلفنی نیز رشد قابل توجهی داشتند. با مطالعه این مبحث از نکات جالب و مفید در خصوص رشد کسب و کارهای اینترنتی و تلفنی مطلع می شوید:

عامل اصلی توسعه کسب و کارهای اینترنتی

عامل رشد کسب و کارهای اینترنتی در دوران کرونا چه بود؟

پیش از شیوع بیماری کرونا، نیز کسب و کارهای اینترنتی در دهه اخیر رشد خوبی داشته است؛ اما بعد از ایجاد شرایط و محدودیت های جدید در رفت و آمدها، فرهنگ استفاده از خدمات اینترنتی و مهارت استفاده از امکانات غیرحضوری برای تامین نیازهای روزانه و زندگی به طور چشمگیری موجب رشد کسب و کارهای اینترنتی و تلفنی شد. 

در واقع یکی از عوامل اصلی توسعه کسب و کارهای اینترنتی، الزام ایجاد شده برای مردم در یادگیری مهارت های جدید برای استفاده از انواع نرم افزار، سامانه، سایت های فروشگاهی و ... می باشد. در ابتدا این اقدامات برای مردم دشوار به نظر می رسید و به طور مداوم به نقد و اعتراض بابت اجباری که برای استفاده از خدمات اینترنتی دارند می پرداختند. اما خوشبختانه هم اکنون توانمندی اغلب افراد جامعه در سنین مختلف برای استفاده از تکنولوژی های اینترنتی افزایش یافته است.

علاوه براین سابقا دید بسیاری از افراد نسبت به خریدهای اینترنتی چندان مثبت نبود و ترجیح می دادند برای خرید کالا و خدمات کسب و کارهای مختلف از شیوه مراجعه حضوری استفاده کنند. اما به مرور بعد از شیوع بیماری کرونا اعتماد مردم نسبت به استفاده از خدمات کسب و کارهای اینترنتی افزایش یافت. با این روش از رفت و آمدهای غیر ضروری خودداری کرده و در زمان و هزینه ایاب و ذهاب صرفه جویی کردند، همچنین برای انتخاب کالا و خدمات مورد نظر خود، به بازار گسترده و نامحدود تری دست یافتند. 

این شرایط بستر رشد کسب و کارهای اینترنتی و تلفنی را گسترش داد. بسیاری از افراد برای تامین نیاز جدید موجود در بازار کار، اقدام به ایجاد انواع صفحات فروشگاهی در سایت ها و شبکه های اجتماعی نمودند. به این معنی که در اوج فشارهای روحی ناشی از نگرانی های آسیب به مشاغل و ترک کار اختیاری و اجباری از کارهای حضوری، بستر مناسبی برای کسب درآمد و رشد کسب و کار فراهم شد. در واقع تهدید برای سلامتی، به فرصتی پولساز برای کسب درآمد و افزایش رفاه عمومی خریداران و فروشندگان انجامید. 

کدام مشاغل اینترنتی در دوران کرونا رشد داشتند؟

کدام مشاغل اینترنتی در دوران کرونا رشد داشتند؟

مشاغل اینترنتی در دوران کرونا در بسیاری از مشاغل با موضوع فروش کالا و خدمات به صورت غیرحضوری و فروش تلفنی رشد خوبی داشتند. بستر فعالیت این مشاغل انواع سایت، بلاگ، صفحات فروشگاهی آنلاین در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، گروه های های متعدد در شبکه های اجتماعی نظیر واتساپ و ... شد؛ تعدادی از این مشاغل شامل موارد زیر است:

  • فروشگاه های آنلاین مواد غذایی و سوپر مارکتی در قالب سایت یا صفحاتی در شبکه های اجتماعی به فعالیت می پردازند.
  • مربی انلاین برای ورزش در خانه
  • باشگاه مجازی برای جلسات خصوصی یا گروهی ورزش در خانه
  • آموزش های آنلاین و تشکیل کلاس های غیرحضوری تقویت زبان
  • تشکیل کلاس های غیرحضوری از طریق انواع نرم افزارهای ویدئو کنفرانس و کلاس آنلاین و ... برای آموزش خصوصی دروس دانشگاهی و مدارس در مقاطع مختلف
  • فروشگاه های اینترنتی با انواع کالای مختلف و متنوع بهداشتی، آرایشی، پوشاک، غذایی و ...
  • سایت ها و صفحات اجتماعی فروشگاهی مربوط به داروخانه و مراکز درمانی
  • برگزاری انواع وبینار که جایگزین سمینار شدند.
  • سایت های ارائه دهنده خدمات مورد نیاز اجتماع
  • فروشگاه های آنلاین پوشاک
  • سایت های مشاوره حقوقی
  • سایت های مشاوره تحصیلی
  • سایت های مشاوره روانشناسی
  • و دهها فرصت شغلی که بعد از شیوع بیماری کرونا ایجاد شد و به رشد کسب و کارهای غیرحضوری کمک شایانی کرد. 

دوره آموزشی MBA برای رشد کسب و کارها

دوره آموزشی MBA برای رشد کسب و کارها

سه ماه بعد از آغاز سال 2020، فناوری‌ های جدید در سطح جهانی وارد عرصه نوینی شد. در این میان تکنیک های مدیریت کسب و کار موفق به کمک صاحبان مشاغل آمد؛ بسیاری از مردم در ایران و سایر کشورها اقدام به استفاده از دوره های آموزشی MBA برای رشد کسب و کارها نموده اند. 

زیرا کسب و کارها در دوران کرونا برای فروش محصولات خود به فضای اینترنتی روی آورده و نیاز به آموزش های جدید در حوزه مدیریت کسب و کار در دنیای مجازی احساس شده است. چنین تکنیک هایی در دوره های مدیریت MBA به صورت سرفصل های تکمیلی ارائه می شود. در واقع رشد انفجاری تجارت الکترونیک عامل رشد کسب و کارها شد و صاحبان کسب و کار برای رقابت در این بازار رو به رشد نیاز به آموزش های حرفه ای دارند. 

امروزه مراکز متعددی به برگزاری دوره های آموزشی پرداخته اند، این امر موجب سردرگمی برای انتخاب بهترین مرکز آموزش شده است. به همین دلیل قصد داریم یکی از برترین مراکز آموزش مدیریت کسب و کار را معرفی کنیم. موسسه آموزشی ثروت آفرینان با بیش از سی سال سابقه به برگزاری دوره آموزشی MBA با رویکردی جدید و کاربردی نموده است. این دوره با سرفصل ها و محتوای آموزشی ویژه کسب و کار در ایران طراحی شده است و مناسب انواع مشاغل بزرگ سازمانی، همچنین مشاغل کوچک و شخصی می باشد.

دوره بازاریابی و فروش اینترنتی و تلفنی

یکی از تاثیرات مثبت کرونا در رشد کسب و کارها، تغییر و تحول روند بازار سنتی به سوی تکامل و الکترونیکی شدن بود. مشاغل مختلف با ورود به بازار آنلاین یا همان تجارت الکترونیک پا به عرصه های جدیدی نهادند که از سودآوری مطلوبی برخوردار است. در این راستا مراکز آموزشی نظیر موسسه ثروت آفرینان به ارائه خدمات آموزشی و برگزاری دوره بازاریابی و فروش اینترنتی و تلفنی پرداخته است. 

** پیشنهاد می دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر و یا برای ثبت نام در دوره بازاریابی و فروش و دوره آموزشی MBA در این زمینه به نشانی " pms.ir" مراجعه کنید.

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر برای برقراری تماس با کارشناسان موسسه ثروت آفرینان استفاده نمایید:

تلفن: ۲۶۴۰۳۷۴۰ ۰۲۱

ایمیل: info@amirmazaheri.com - info@pms.ir 

اینستاگرام:  https://www.instagram.com/dr.amirhosseinmazaheri/

تلگرام: https://t.me/servatafarinan 

لینکدین:  https://www.linkedin.com/in/amir-hossein-mazaheri-seif-5729a836/

واتساپ: 09038539004 - 09038539005

کدخبر: 737663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟