صادرات سیب‌ زمینی به ازای واردات موز؟!

پرویز اوسطی عصر امروز در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی به استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه بودجه بودجه استان کردستان رشد جهشی خوبی در سال ۱۴۰۰ داشته است، اظهار داشت: در حوزه قروه و دهگلان مشکلات زیادی وجود دارد که بیان آن در این زمان کوتاه ممکن نیست.

به گزارش رکنا ، اوسطی با اشاره به اینکه قروه و دهگلان در زمینه کشاورزی ۲۸۰ هزار هکتار زمین دیم، ۵۰ هزار هکتار زمین آبی و ۳ هزار حلقه چاه آب دارند اما اتکای ما به منابع زیرزمینی آب است، گفت: متاسفانه این‌روزها با کسری مخازن آب و آبخوان روبه‌رو هستیم و اگر به داد آن نرسیم دشت قروه و دهگلان به کویر تبدیل می‌شود.

نماینده مردم شهرستلن‌های قروه و دهگلان در مجلس با تاکید براینکه با افزایش ارتفاع سد سورال سطح زیر کشت آبی افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: حوزه معدن، قروه و دهگلان ۱.۳ تولیدات معدنی استان دارد، اما به دلیل عدم بازگشت حقوق‌های دولتی و انجام مسئولیت اجتماعی معدن‌داران، مردم از این پتانسیل بهره‌مندی ندارند.

وی با اشاره به اینکه مسیرهای منتهی به معادن با تانک و نفربر هم قابل تردد نیستند، عنوان کرد: فاز ۲ کارخانه لاستیک بارز آماده بوده و شستا باید سرمایه‌ گذاری کند.

تامین منابع احداث کارخانه لاستیک رازی با مشکل مواجه است

اوسطی با اذعان به اینکه تامین منابع احداث کارخانه لاستیک رازی با مشکل مواجه است، اظهار کرد: در ۱۲۸ روستای قروه و دهگلان مدت ۱۰ ساله بازنگری، طرح هادی به اتمام رسیده و در زمینه راه‌های روستایی مشکل داریم و ۳۵ درصد از راه‌های روستایی تخریب شده‌اند.

وی با اذعان به اینکه کردستان از لحاظ آمار بیکاری جزو استان‌های آخر کشور است، افزود: برنامه‌ریزی فعلی پاسخگوی نیازهای استان نیست و امیدواریم این حوزه ساماندهی یابد؛ باید ۱۶۵ کلاس دانش‌آموزی احداث شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس با بیان اینکه ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی کشاورزان قروه و دهگلان در حال از بین رفتن است که پیشنهاد صادرات آن در قبال واردات موز ارائه شده است، خاطرنشان کرد: ۴۱۷ چاه آب شهرستان قروه و دهگلان فاقد برق بوده و وزارت نیرو به تعهدات خود عمل نکرده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟