سهمیه بندی نامناسب آرد نانوایی‌ها باعث سود جویی برخی نانوایان شد

به گزارش خبرنگار رکنا از قزوین، کارگروه مشترک تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین به ریاست استاندار و با حضور مدیران اقتصادی و اصناف استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

محمدمهدی اعلایی در این جلسه اظهارداشت: در شرایط کنونی بایستی موضوع نظارت بر فعالیت اصناف مختلف در بازار جدی گرفته شود تا از سوء استفاده برخی فرصت طلبان جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد در نظارت بازار پیگیری جدی صورت نگرفته در حالی که موضوع نانوایی ها و رسیدگی به وضعیت پخت نان باید در اولویت باشد تا شاهد بی نظمی و نارضایتی در این عرصه نباشیم.

اعلایی تصریح کرد: موضوع سهمیه بندی آرد نانوایی‌ها باید مورد بازنگری قرار گیرد و بنا نیست در زمینه سهمیه‌بندی نان در استان قزوین رانت ایجاد شود زیرا برخی از نانوایان به اندازه‌ای سهمیه دارند که اگر شبانه روزی هم پخت کنند باز هم سهمیه آنها تمام نمی شود.

استاندار قزوین گفت: ارزیابی و رصد هوشمند فعالیت نانوایی ها نشان می دهد بسیاری از فعالان این عرصه صادقانه و سالم کار می کنند ولی تعدادی از آنها تخلفات متعددی را انجام می‌دهند که به طور قطع با آنها برخورد خواهد شد.

اعلایی اظهارداشت: بازرسی نانوایی‌های استان باید توسط جهاد کشاورزی و اداره غله انجام شده و گزارش آن به بازرسی استانداری ارسال شود تا روند آن به درستی صورت گیرد و با توجه به هوشمند شدن سامانه های پخت نان در نانوایی ها، تمامی اطلاعات مشخص شده به راحتی جمع آوری و نظارت به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مهمترین هدف راه اندازی سامانه هوشمند بررسی تخلف نانوایان است، گفت: این سامانه باید به شکل به روز و به دور از هرگونه مشکل و خلاء نرم افزاری کار خود را ادامه دهد تا در این فرآیند هیچگونه مشکلی ایجاد نشود.

وی گفت: وضعیت نظارت به ویژه در مراکز شهرستان‌ها مطلوب نیست و باید با کمک سامانه های هوشمند این نظارت به شکل جدی تر و دقیق تری انجام شود و در این راستا مقرر شده بود کار نظارت با استفاده از نیروهای جهادی در تمام استان انجام شود که تاکنون محقق نشده و لازم است تا هفته آینده گزارشی از وضعیت چگونگی بکارگیری نیروهای جهادی در جلسه ارائه شود.

اعلایی گفت: تشکیل صف های طولانی در مقابل نانوایی ها نشان می دهد یک جای کار ایراد دارد و در توزیع سهمیه نان نیز تخلفاتی دیده می شود که باید با آن برخورد شود.

استاندار قزوین یادآورشد: در توزیع سهمیه آرد نانوایی ها باید نظارت جدی صورت گیرد و مدیران جهاد کشاورزی و اداره غله و فرمانداران موظفند در این زمینه با جدیت ورود کنند و با متخلف نیز برخورد شود.

وی اظهارداشت: قرار نیست در حوزه آرد و نان برای هیچ فردی رانت ایجاد کنیم و در صورت تخلف با کسی تعارف نداریم و مدارا نخواهیم کرد.

اعلایی گفت: بر اساس گزارش های دریافتی بیشترین تخلف در حوزه آرد روستایی دیده می شود که در این راستا دهیاران باید نظارت بیشتری بر نحوه توزیع آرد داشته باشند.

استاندار قزوین افزود: خوشبختانه اکثر نانوایان استان افرادی شرافتمند و زحمتکش هستند اما تعداد محدودی مشکل ساز می شوند و زحمات دیگران را زیر سوال می برند که در این راستا عزم جدی داریم با نانوایان متخلف خیلی سخت گیرانه برخورد کرده و سهمیه آرد این افراد را قطع کرده و واحد تولیدی را تعطیل کنیم و نانوایانی که در سهمیه آرد تخلف کنند «پرونده تحصیل مال نامشروع» برایشان تشکیل می‌شود.

 

 

 

 

کدخبر: 804992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟