برگزاری مسابقه‌ی « پرسش مهر ریاست جمهوری » با موضوع انشاء‌نویسی

به گزارش رکنا مازندران؛« داود تقی‌نیا» در ارتباط با برگزاری این مسابقه افزودند: با توجه به سیاست ها و راهبردهای سازمان نهضت سوادآموزی به عنوان متولی آموزش سواد به بزرگسالان در راستای ارتقای سطح فرهنگ جامعه و با عنایت به شعار سال«سوادآموزی مدرسه محور»، در نظر است همانند سال های گذشته، با بهره گیری از موضوع : «پرسش مهر ریاست محترم جمهوری»، مسابقه انشانویسی در بین سوادآموزان دوره انتقال، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد موقعیت‌های یادگیری در افراد، خاطرنشان کرد: افراد زمانی بهتر یاد می گیرند که بتوانند در فعالیت هایی شرکت کنند که از نظر فرهنگی و اجتماعی، مناسب و برای زندگی‌شان سودمند تلقی شود؛ از جمله مهم ترین توانایی مورد توجه در امور فرهنگی وادبی توانایی نوشتن است که بایستی با استفاده از همین مسابقات در میان افراد به ویژه سوادآموزان تقویت شود.

این مقام مسئول با اشاره به اهداف این مسابقه، تصریح کرد: از جمله اهداف این مسابقه می توان به:تشویق سوادآموزان به مطالعه، تفکر و حساس شدن نسبت به مسائل اجتماعی، ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین مخاطبان، گسترش و ترویج فرهنگ پرسشگری، جستجوگری و تقویت قدرت تفکر و خلاقی، تقویت مهارت های خواندن، نوشتن و کاربست آن در مسائل روزمره زندگی فردی و اجتماعی و تحقق اهداف سوادآموزی مدرسه محو؛ اشاره کرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران، سال 1400 را در اجرای این مسابقه در سطح استان، مطلوب ارزیابی کرد، و افزود: در سال گذشته، یکی از سوادآموزان شرکت کننده در دوره انتقال استان، موفق به کسب رتبه برتر کشوری شد.

تقی نیا با اشاره به زمان برگزاری این مسابقه و محورهای مورد توجه در این مسابقه، بیان داشت: تاریخ مسابقه 3 دی ماه، راس ساعت 10 صبح و به صورت همزمان و با شرکت 1197نفر از سوادآموزان در سراسر استان خواهد بود و موضوعات مسابقه به شرح ذیل است:

1-برای رسیدن به ایران قوی، چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟

2-ایران قوی چه ویژگی هایی دارد ؟

3-چگونه می توانیم به سربلندی ایران قوی کمک کنیم؟

 

 

کدخبر: 753089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟