گروه‌های آموزشی، اصلی‌ترین مرجع علمی آموزش و پرورش است

به گزارش رکنا ؛ «علی دهقان» درگردهمایی کارشناسان تکنولوژی آموزش متوسطه و گروه های آموزشی استان مازندران که صبح امروز در میاندورود برگزار شد گفت: کار و فعالیت در حوزه آموزش و هر حوزه ای که مربوط به اندیشیدن و یادگیری می شود دشوار است و همه شما همکاران با این موضوع دست و پنجه نرم می کنید. 

وی افزود: این را باید بدانیم آموزش و پرورش در همه جای جهان دارای مسئله های گوناگونی می باشد و فقط مختص کشور ما نیست.بسته به جای جای نقاط جهان مسائل گوناگونی مطرح می شود و این ویروس، مسائل را برای ما سخت تر کرده است و حال ما بعنوان متولیان امر آموزش باید تلاش کنیم تا این چالش ها را با اولویت بندی و طبقه بندی تا جایی که می توانیم حل کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: طبقه بندی چالش ها و مسائل باید با اطلاعات قبلی و تفکر باشد و گام به گام رو به جلو حرکت کنیم.

دهقان ادامه داد: در مورد تکنولوژی آموزشی و گروه های آموزشی باید عرض کنم اهمیت این حوزه در زیست بوم جدید به شدت نمایان شده است.آموزش و پرورش علی رغم تمام مشکلاتی که داشته توانسته این ویروس را در مدارس مدیریت کند و این کار بزرگی است و نیاز به نیروهای توانمند دارد.

وی با اشاره به اینکه در دوره کرونا 105 هزار مدرسه بسته شد اظهار کرد: 14 میلیون دانش آموز به منزل برگشتند، بدون تکنولوژی یکسان و بدون هیچ بستر مشخصی. اما آموزش و پرورش با قدرت کار خود را ادامه داد. آموزش و پروش 19 هزار برنامه تلویزیونی برگزار کرد.در مناطق دور دست، دانش آموزان بی بضاعت و محروم دیده شدند و آموزش برای آن ها در جریان بود، البته باید توجه داشت که والدین با حمایت و نظارت خود سهم بزرگی در این موفقیت داشتند. 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئله تکنولوژی آموزشی بسیار مهم است و باید در نظر گرفت تکنولوژی فقط استفاده از ابزار نیست، بلکه روش های نوین تدریس و ارزشیابی و... در آن نقش بسزایی دارد. 

علی دهقان افزود: گروه های آموزشی بعنوان اصلی ترین مرجع علمی آموزش و پرورش است که به کار معلمان نظارت می‌کند.از این رو باید از سرگروه ها حمایت کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: جنس معلم از جنس دلسوزی و علاقه مندی است، از این رو باید شرایط لازم جهت بازدید مناسب از کلاس درس معلمان فراهم گردد.

دهقان در پایان گفت: واحد آموزش متوسطه اداره کل با برگزاری وبینارهای توانمندسازی صلاحیت های حرفه ای معلمان با حضور اساتید برجسته، گامی بلند و استوار در جهت تعالی اهداف آموزش و پرورش برداشت. همچنین در بحث مدیریت 736 مدیر جدیدالانتصاب در استان بوده که برای همه آن ها هم کلاس برگزار شد.از این رو برگزاری کلاس های با کیفیت در شهرستان مناطق هم بسیار مهم و مورد انتظار است و در این مسیر تعامل اثربخش با انجمن های علمی است که می‌تواند بسیار موثر باشد.

 

صدیقه عباسی نیک / مازندران 

کدخبر: 745252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟