استان اردبیل در زمینه توسعه حل اختلاف بین دعاوی جایگاه دوم کشور را کسب کرد

خبرگزاری رکنا درا ردبیل؛  با حضور حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف و هیأت همراه و  مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران، سرپرستان، اعضاء و دبیران برگزیده مجتمع های شورای حل اختلاف برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین هادی  صادقی معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور که در مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالگرد تأسیس شورای حل اختلاف در جمع عوامل قضایی استان سخن می گفت،  با بیان آنکه فرصت خدمت به مردم و حل و فصل امور مردم نعمت الهی است و باید آن را قدر شناخت، اصل کار مصالحه بین مردم را بالاترین عبادات مستحبی پس از انجام فرایض الهی دانسته و گفت: انجام مصالحه بین مردم خود باعث شادی و بهجت درونی هم می‌شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: لازمه برقراری صلح و سازش و حل اختلاف توانمندی‌های علمی و دانشی و روحی و اخلاقی و اجتماعی و روانشناسی است و ضرورت دارد اعضاء راه نفوذ به دل مردم را بدانند که ملازم آن مهربانی با مردم است. وی افزود: علاوه بر این موارد بردباری و صبر شرط مکمل برای حصول به موفقیت در زمینه حل اختلاف بین دعاوی است.

در این مراسم از ناصر عتباتی، رئیس کل سابق دادگستری استان به خاطر تلاش و همت ارزنده اش در زمینه توسعه حل اختلاف در استان و نقش قابل توجه او در کسب جایگاه برتر کشوری توسط مجموعه دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان تجلیل شد.

 

کدخبر: 739279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟