در ۷ ماهه سال جاری  ۷۰  درصدی عوارض ارزش افزوده رشدداشته
به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین،سعید حوائج مدیرکل امور مالیاتی استان در دیدار با نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تحقق صد در صدی درآمدهای مالیاتی استان در شش ماهه ابتدای سال جاری گفت: تمرکز بر پرونده‌های مهم مالیاتی، رصد تراکنش‌های بانکی مشکوک و مقابله با شرکت‌های صوری و کاغذی در قالب برنامه مقابله با فرار مالیاتی و  اجرای ماده ۹۷ قانون مالیاتهای مستقم از جمله عوامل موثر در تحقق درآمدهای مالیاتی  استان است.

 

وی تصریح کرد: به منظور تکریم و جلب رضایت مودیان محترم مالیاتی وگسترش فرهنگ خود اظهاری، در سال گذشته بیش از ۹۶ درصد اظهارنامه های مالیاتی مشاغل استان براساس اظهارات مودی و بدون رسیدگی عینا مورد پذیرش قرار گرفت که شامل بیش از ۲۶ هزار پرونده مالیاتی می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به سیاستها و رویکردهای جدید سازمان مالیاتی، اظهارداشت: هوشمندسازی نظام مالیاتی و حاکمیت داده ها، اولویت اصلی برنامه های نظام مالیاتی است، برای تحقق این برنامه کلان، سه اقدام کلیدی شامل اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید و استفاده از ظرفیت های ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم در دستور کار جدی سازمان مالیاتی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: از این مبلغ ۲۱ میلیارد تومان به شهرداریها و دهیاریهای سطح تاکستان تخصیص یافته است که نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همچنین گفت: در هفت ماهه سال جاری بالغ بر ۱۹۳ میلیارد تومان به بخش سلامت استان و بیش از‌ ۹ میلیارد تومان سهم ورزش هم برای توسعه ورزش همگانی به ورزش استان اختصاص یافته است.

 

کدخبر: 737448 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟