از بازگشایی مدارس این استان در مناطق ۱۴ گانه از اول بهمن خبر داد

​مدیر کل اموزش و پرورش استان قزوین از بازگشایی مدارس استان در مناطق ۱۴ گانه از اول بهمن با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد، تمام شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی به تمام مدارس استان ابلاغ شده و تدابیر لازم و مناسب در نظر گرفته شده است.

حسنعلی اصغری افزود:تاکنون مبلغ یک میلیاردو چهارصدو بیست میلیون تومان بودجه جهت خرید لوازم بهداشتی از قبیل الکل و مواد ضدعفونی کننده اختصاص یافته که با بازگشایی مدارس به صورت حضوری باید مجدد نسبت به تامین اقلام بهداشتی اقدام کنیم.

وی تصریح کرد:از روز اول بهمن ماه برگزاری کلاس های دانش اموزان پایه های اول و دوم در مناطق دارای وضعیت زرد و ابی به صورت حضوری خواهد بود و همچنین مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر در مناطق ابی بازگشایی خواهند شد.

مدیر کل اموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد:هنرجویان هنرستان فنی و حرفه ای و کارو دانش که باید دوره های شایستگی های فنی و مهارت و کاراموزی لازم را فراگیرند در مناطق ابی و زرد به صورت حضوری در کلاس درس حاضر خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد:مدیریت مدارس باید تدابیر لازم را برای شیفت بندی و زمان بندی کلاس ها انجام دهند که در هر شیفت تنها 10 نفر در کلاس حضور یابند.

اصغری در پایان تصریح کرد:پس از خروج از هر شیفت تمامی سطوح ، نیمکت ها ، سرویس های بهداشتی و اب خوری ها توسط کادر اجرایی و عوامل مدرسه ضدعفونی و ایمن سازی خواهد شد.

قزوین رکنا سید مرتضی نصری

کدخبر: 651553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟