فداکاری پاکبان فوت شده مشهدی در آخرین ثانیه های زندگی

رییس بانک سلول، بافت و عضو تحقیقات پزشکی قانونی کشور گفت: نسوج پاکبان متوفای مشهدی پس از هماهنگی‌های لازم اهدا و به تهران ارسال شد.

دکتر سعید شاه حسینی روز سه‌شنبه افزود: نسوج بدن این پاکبان شامل پوست، قرنیه، استخوان، قلب و تاندون با رضایت خانواده وی اهدا شد.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: در حال حاضر اهدای نسوج در سه شهر تهران، شیراز و مشهد انجام می‌شود و نسوج اهدایی به تهران ارسال می‌گردد.

محسن بهامین از پاکبانان منطقه سه شهر مشهد بامداد ۱۲ دی ماه هنگام خدمت در بزرگراه شهید چراغچی، حدفاصل چراغچی ۲ تا میدان امام حسین (ع) این شهر در اثر برخورد وانت نیسان درگذشت و ضارب نیز از صحنه متواری شد.

شهردار مشهد پس از این حادثه اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون هشت نفر از کارگران خدمات شهری از جمله ۶ پاکبان و ۲ زن کارگر در فضای سبز این شهر حین رفت و روب و گلکاری بولوارها و میادین شهر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

سید عبدالله ارجائی افزود: ۱۲ دی ماه نیز یک خودرو با پاکبان شهرداری برخورد کرد و راننده آن متواری شد، این پاکبان با ۳۴ سال سن و داشتن سه فرزند جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: بر اثر بی توجهی برخی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی گاهی شاهد حادثه تلخ جان باختن یکی از همکاران پاکبان یا کارگران فضای سبز هستیم.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه از خانواده این کارگران حمایت خواهیم کرد گفت: در کنار انجام اقدامات قانونی برای احقاق حقوق آنان از دستگاه‌های ذیربط، مدیریت شهری نیز لایحه ای را در این راستا به شورای اسلامی شهر ارائه خواهد کرد.

کدخبر: 758815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟