بیش از ۲۱۰۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد از آغاز سفرهای نوروزی انجام شده است / کاهش ۴۵ درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته

به گزارش رکنا، احمد قیومی، معاون استاندار، فرماندار و رئیس ستاد خدمات سفر تهران با اشاره به جمع‌بندی گزارش کمیته‌های ۱۲ گانه ستاد خدمات سفر، گفت: خوشبختانه شاهد روند روبه‌کاهش میزان تصادفات در حوزه فوتی و جرحی هستیم به طوری که در حوزه درون شهری تهران شاهد ۴۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

رئیس ستاد خدمات سفر تهران در ادامه با اشاره به میزان سرویس‌دهی به مسافران نوروزی در حوزه پایانه‌های اتوبوسی، بیان کرد: در حمل و نقل برون‌شهری در تهران از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی تاکنون ۴۰ هزار مورد سرویس عمومی از مبدا تهران به دیگر نقاط کشور ثبت شده است، مطابق این آمار تعداد مسافر خروجی از شهر تهران ۴۰۸۰۸۵ نفر و تعداد مسافر ورودی به تهران ۲۴۲۳۰۹ نفر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بوده است.

او با اشاره به آمارهای پرواز از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در سفرهای نوروزی، بیان کرد: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از ۲۱۰۰ مورد پرواز در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ثبت شده که از این طریق ۲۳۰ هزار نفر مسافر پذیرش شدند.

قیومی با اشاره به آمار ورود مسافران نوروزی به تهران و بهره‌مندی از هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، خاطرنشان کرد: از آغاز سفرهای نوروزی روزانه به صورت میانگین ۱۴ هزار نفر از این مراکز بهره‌مند شدند و سطح اشغال این هتل‌ها و اقامت‌گاه‌ها نیز به طور میانگین ۶۰ تا ۷۰ درصد بوده است.

فرماندار تهران، در پایان گفت: در این آمار مشخص شده است که از تاریخ ۲۴ اسفند تا ۶ فروردین، ۱۹۶ هزار نفر شب اقامت در اقامت‌گاه‌های رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمان‌پذیرها انجام شده است.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

کدخبر: 983422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟