فیلم توضیحات انسیه خزعلی در مورد ماجرای جنجالی مهاجرت پسرش/ باید پسرم را تشویق هم بکنید
حجم ویدیو: 34.49M | مدت زمان ویدیو: 00:02:48

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز 14 آذرماه 1401 انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست با دانشجویان دانشگاه شریف به سوالات آنها پاسخ داد.

انسیه خزعلی  در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی  در دانشگاه صنعتی شریف، در پاسخ به اینکه دولت چه برنامه ای برای زیست زنان دارد و نگاه وی به حجاب گفت: زیست زنان و مردان هر دو باید در شرایط احترام و توجه به کرامت انسانی باشد.

وی در خصوص نوع نگاهش به حس محرومیت معترضان گفت: جوانانی که معترض هستند مثل فرزندان من هستند. من با این افراد زندگی کرده ام. هنوز خود را یک دانشجو می دانم. نقد دانشجویی را می شناسم.

معاونت زنان سیاسی و تشریفاتی شده است

خزعلی در ادامه با بیان اینکه تلاش ما این بوده که معاونت زنان از حالت تشریفاتی خارج شود از عملکرد این معاونت اینگونه گفت:یکی از اشکالات این است که معاونت زنان سیاسی و تشریفاتی شده تلاش ما این بوده معاونت تاثیرگذار باشد.برنامه جامع زنان سرپرست خانوار تدوین شده و در حال رفع اشکال است.رتبه‌بندی معلمان که یک آرزو شده بود انجام شده که بیش از 50 درصد آنها خانم‌ها هستند.بیمه زنان، بیمه سلامت و بیمه زنان باردار و بیمه کودکان از کارهای خوبی بود که کسی به این سرعت انجام آن را پیش بینی نمی کرد.

وی در مورد مبحث حجاب گفت: فرهنگ و بوم ما اقتضائاتی دارد که در قانون دیده شده و باید آن را بپذیریم.هر قانونی با شرایط خودش و با شیوه های منطقی و محترمانه و با حفظ کرامت انسان ها باید اجرا شود.

انسیه خزعلی در ادامه گفت : من نگفتم گشت ارشاد نداریم من گفتم پلیس امنیت اخلاقی داریم.شیوه فعلی اجرای قانون حجاب را قبول نداریم.

هر کشوری برای خودش پوشش دارد؛ آزادی مطلق در خصوص حجاب در هیچ جای دنیا نیست.پوششی که الان می بینید اسلامی نیست طبق پوشش اسلامی هیچ مویی نباید پیدا باشد.

 معاون امور زنان ریاست جمهور در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه شریف اینگونه ادامه داد: برای اولین بار رئیس جمهور زنانی را در شوراهای عالی منصوب کردند.از زمان شروع کار اعلام کردم با بالغ همسری موافق هستم.مشکل حاد خیلی از کشورها بارداری دختران در سن پایین است.

وی با با گفتن از اینکه 40 درصد زنان آمریکا و 60 درصد زنان فرانسه قبل از ازدواج بچه‌دار می شوند افزود:  ما چون این مساله را به رسمیت نمی شناسیم آماری از آن نداریم.در سیستان و بلوچستان و خوزستان ازدواج در سن پایین دیده می شود.به شدت باید در برابر ازدواج در سن پایین و ازدواج معامله ای ایستاد.

پسرم به ایران برگشته است

وی در خصوص رفتن پسرش به کانادا گفت: پسرم به ایران برگشته و فرزند 7 ساله اش اینجا به مدرسه می رود.

وی در ادامه با توضیح کامل علت سفر پسرش به کانادا و فعالیت او در این کشور و نتیجه این سفر تاکید داشت: باید پسرم را تشویق هم بکنید و از حاشیه سازی رسانه ای دست بردارید.

 

کدخبر: 850131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟