اسکان موقت ۳۰۰ خانوار آسیب دیده از سیل در میناب

سیل سرریز آبی است که سبب غرق شدن زمین‌هایی که در حالت عادی خشک هستند می‌گردد. سیل ممکن است به جریان حاصل از جزر و مد نیز اطلاق شود. سیل موضوع مطالعات مختلف در حوزه آب‌شناسی بوده و در کشاورزی، مهندسی عمران و بهداشت عمومی دارای اهمیت کلیدی است. تاثیرات بشر بر محیط زیست، مانند تغییر کاربری زمین از طریق جنگل‌زدایی و از بین بردن تالاب‌ها، تغییر مسیر آبراهه‌ها با ساختن خاک‌دیوار، و مشکلات اساسی‌تر مانند تغییر اقلیم و افزایش سطح آب دریاها، اغلب سبب افزایش شدت و دفعات وقوع سیل می‌گردد.

به گزارش رکنا، اسکان موقت سیصد خانوار آسیب دیده از سیل در میناببه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مجید سلحشور افزود: بسته‌های معیشتی ۷۲ ساعته نیز دراختیار خانواده‌ها قرار گرفته است و درحال جمع بندی خسارت‌ها هستیم.

وی گفت: بدنبال بارش‌های سنگین چند روز گذشته شماری از مردم شهر و روستا‌های شهرستان میناب درگیر آبگرفتگی شدند که اکنون با همکاری بسیج و سپاه، هلال احمر و ستاد مدیریت بحران، کمک‌ها به سمت مناطق درگیر سیل درحال ارسال است.

بیشتر بخوانید؛ سفر وزیر نیرو به هرمزگان برای بازدید از مناطق سیل‌زده

بارندگی های یک هفته گذشته در هرمزگان موجب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه های فصلی و وارد آمدن خسارت به زیساخت های مختلف، راه، برق، آب و همچنین آبگرفتگی شماری از خانه های بویژه در شهرستان های میناب، رودان، سیریک و بشاگرد شد.

میانگین بارش های یک هفته گذشته در هرمزگان بیش از صد میلیمتر بود و در مناطقی مانند میناب تا 270 میلیمتر باران بارید.

کدخبر: 759103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟