امیکرون از امارات وارد ایران شد

سویه امیکرون از امارات وارد ایران شد. سویه امیکرون جدیدترین سویه کروناست. سویه امیکرون برای نخستین بار در کشور بوتسوانا در قلب آفریقای جنوبی شناسایی شد. سویه امیکرون قدرت سرایت پذیری بسیار بیشتری از سویه های قبلی دارد. همچنین سویه امیکرون نسبت به سویه های قبلی کرونا واکسن‌گریزتر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دکتر شهنام عرشی، معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: فردی که مبتلا به سویه امیکرون بوده، از امارات وارد کشور شده است. این فرد در تهران شناسایی شده است و هم اکنون اطرافیان وی تحت قرنطینه هستند. ایشان یک مسافری بوده که پیش از این در امارات حضور داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اعمال محدودیت های بهداشتی در فرودگاه، بازهم یک فرد مبتلا به سویه امیکرون وارد کشورمان شده است، عنوان کرد: کسی که علایم ابتلای او به امیکرون تشخیص داده شده است، مسافر امارات بوده، ولی ما نمی دانیم که ایشان دقیقا از بدو ورود به کشور به امیکرون مبتلا بوده یا بعد از یک هفته حضور در ایران به کرونا مبتلا شده است یا خیر.

گفتنی است؛ اخیرا دکتر محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ضمن تایید ورود اولین مورد سویه امیکرون به کشور، اظهار داشته است که اولین مبتلا به سویه امیکرون در تهران شناسایی شده و کمیته علمی کشوری کرونا، امروز پیشنهادات خود را پس از قطعی شدن بیماری به وزیر بهداشت داده است، اما محدودیت های جدید کرونا نیز با توجه ورود سویه جدید کرونا به کشور، عصر امروز پس از تصویب در ستاد کرونا اعلام خواهد شد.

کدخبر: 753201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟