متفکرآزاد: امتحانات حضوری دانش آموزی، در فضای ناامن ممنوع شود / وزارت نیرو در امتحانات مجازی خلل ایجاد نکند

امتحانات دانش آموزان برخی پایه های مدارس کشور در حال برگزاری هستند و در این میان چالش هایی گریبان دانش آموزان و خانواده هایشان را گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از ماه ها قبل برگزاری امتحانات به صورت حضوری آن هم در پایه های تحصیلی نهم و دوازدهم جزو دغدغه دانش آموزان و خانواده های آن ها بوده است. علاوه بر این با توجه به امکان پذیر نبودن برگزاری یکسری کلاس ها در رشته های فنی و حرفه ای و هنرستان ها، این کلاس ها به صورت حضوری برگزار شد.

به نظر می رسد اگر روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری طی نشود و البته جهش های کرونا در دنیا و کشورمان اجازه ندهند، در ماه های آینده نیز باید از خیر برگزاری کلاس ها به صورت حضوری بگذریم. این موضوع و مشکلات دیگر مربوط به آموزش حضوری که یکی از آن ها قطعی برق حین امتحان دانش آموزان است، باعث شد تا با عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به گفت و گو پرداخته و تحلیل و برنامه های ایشان را جویا شویم.

اگر امکان برگزاری بهینه در امتحانات مدارس نیست، جلویش گرفته شود

روح الله متفکر آزاد، عضو هیئت رئیسه و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با برگزاری امتحانات حضوری برخی دانش آموزان و گلایه چند ماهه برخی خانواده ها نسبت به این مسئله به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: برخی مقاطع تحصیلی به دلیل آن که نمرات شان در آینده تحصیلی دانش آموزان سرنوشت ساز است، چاره ای به انجام امتحانات به صورت حضوری نداشتند اما لازم است تا با توجه به شیوع بیماری کرونا ابتدا اطمینان خاطری برای برگزاری سالم امتحانات وجود می داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر آموزش و پرورش می تواند آزمون حضوری را در شرایط بهینه و سالمی برگزار کند که بچه ها آسیب نبینند، باید اقدام کند، اما اگر مانند برخی آزمون های دیگر که نتوانسته ایم این موضوع را کنترل کنیم، باید جلوی برگزاری آن را بگیرد و تصمیم دیگری اتخاذ کند. بنابراین ما از آموزش و پرورش به صورت جدی می خواهیم که مراقبت کاملی در رابطه با برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان داشته باشند.

لزوم هماهنگی با وزارت نیرو برای امتحانات مجازی دانش آموزان

در روزهای اخیر شاهد برق رفتن های غافل گیرکننده حتی در ساعات اداری برخی نقاط تهران و سایر شهرستان ها بودیم. این موضوع می تواند ذهن دانش آموزان و دانشجویانی که با سیستم های کامپیوتری کار می کنند را مشوش کند و باعث اضطراب بیشتر آن ها شود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا مبنی بر این که اگر در اثنای کلاس ها یا امتحانات مجازی برق دانش آموزان و دانشجویان برود، تکلیف آن ها چه می شود؟ گفت: ما این موضوع را باید با  هیئت دولت و  وزیر نیرو مطرح کنیم تا در حین امتحانات مجازی دانش آموزان و دانشجویان اختلالی به وجود نیاید و این عزیزان متضرر نشوند.

امید به تسریع روند واکسیناسیون علیه کرونا/ برنامه کمیسیون آموزش برای سامانه شاد

یکی از موضوعات دیگری که در یک سال اخیر و در بحث آموزش های مجازی بسیار داغ بود، موضوع ارتقای سامانه های آموزشی از جمله سامانه شاد بود.

روح الله متفکر آزاد در تشریح برنامه های سیستم آموزشی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای رسیدگی به سامانه های آموزشی مثل شاد، بیان کرد: در حال حاضر اخباری مبنی بر سرعت گرفتن روند واکسیناسیون علیه کرونا در کشورمان شنیده می شود که امیدواریم با این روند از شیب تند کرونا نیز کاسته شود و با این بیماری در آینده کمتر دست و پنجه نرم کنیم. با این وجود ممکن است که آموزش های مدارس در ادامه به صورت مجازی برگزار شوند که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در زمینه ارتقا، پیگیری حل مشکلات مربوط به سامانه شاد و دیگر سامانه های آموزشی برنامه هایی در دست دارد و برای رفع مسائل آن ها تلاش می کند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 689849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟