در کدام نقاط کشور باران می بارد؟ + جزییات

وضعیت بارش باران در آسمان کشور به گونه ای است که اغلب نقاط کشور با بارش همراه خواهد بود.

به گزارش رکنا، معصومه احمدی افزود: برای امروز و فردا رگبار و رعد وبرق، وزش باد شدید، موقت و لحظه‌ای را پیش بینی می‌کنیم.

وی گفت: براساس آخرین هشدار صادر شده در مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور که در سطح نارنجی بود در برخی مناطق استان‌های واقع در شرق، جنوب شرق و شمال غرب کشورمان احتمال بالاآمدن آب رودخانه و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

احمدی افزود: در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان، بیشتر مناطق استان کرمان، خراسان جنوبی و مناطقی از شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش‌های خوبی را پیش رو خواهیم داشت.

وی گفت: در این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است که در دامنه‌ها وارتفاعات جنوبی البرز، استان‌هایی مانند قزوین، زنجان، البرز، تهران و سمنان بارش‌های خوبی را پیش بینی کردیم.

کارشناس هواشناسی افزود: استان‌های واقع در سواحل شمالی، همین طور مرکز و شرق کشور بارش‌ها را به شکل رگبار و رعد و برق پیش رو دارند و در مناطق غرب و جنوب غرب کشور احتمالا بارندگی اتفاق نمی‌افتد.

وی گفت: این شرایط به تناوب تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشورمان پیش بینی شده است، انتظار داریم که وزش باد منجر به وقوع گرد و خاک شود، پدیده تگرگ و صاعقه دور از انتظار نیست به لحاظ شرایط دمایی نیز از فردا به خصوص در بخش‌های شمالی در دامنه‌های جنوبی البرز، در شمال غرب و سواحل دریای خزر کاهش نسبی دما را پیش بینی می‌کنیم.

کارشناس هواشناسی افزود: در پایتخت نیز در دو سه روز آینده به تناوب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید به ویژه در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب پیش بینی می‌شود.

وی گفت: دما امروز در گرمترین ساعات به ۲۹ تا ۳۰ درجه می‌رسد که البته کاهش دو سه درجه‌ای دما در پایتخت پیش بینی شده است.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 683120 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟