نمکی: 85 درصد واکسن کرونا در اختیار 7 کشور است!/ توضیحات وزیر درباره وضعیت واکسن کرونا در کشور
حجم ویدیو: 6.67M | مدت زمان ویدیو: 00:00:54

واکسن ایرانی کرونا و کوبا به نام پاستور در مرحله سوم کارآزمایی بالینی قرار دارد.

به گزارش رکنا، سعید نمکی روز دوشنبه در مراسم بیست و سومین آیین پویش ره سلامت و آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا امروز در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: اگر کشوری واکسن ساز شد بسیاری از فناوری های جدید را در اختیار دارد و ما از سرافرازترین کشورها در این زمینه هستیم.

وی تاکید کرد: امروز ژنرال های عرصه تولید واکسن کار خود را کردند، ترمزی برای آن نیست و ایران، درخشان ترین کشور در عرصه تولید واکسن کووید ۱۹ در منطقه است.

وی با بیان اینکه امروز داوطلبان تزریق واکسن کرونا پاستور به دنیا نشان دادند که به این کار ایمان دارند، اظهار داشت: مرحله یک و ۲ واکسن کرونا پاستور به دقت مطالعه کردم و واکسن بسیار خوبی است و این مراحل به خوبی انجام شده و با اطمینان خاطر اجازه اجرای مرحله سوم را دادم.

وی با بیان اینکه سخت ترین لحظات را در دوران کرونا بدلیل از دست دادن همکارانمان داشتیم، افزود: ما در روزهای ابتدایی شیوع ویروس، کیت تشخیص کرونا نداشتیم و عده ای آن را از سازمان جهانی بهداشت آوردند تا اینکه از انستیتو پاستور خواستم تا کمک کردند و با کار شبانه روزی این کیت ها را ساختند.

نمکی اضافه کرد: ما یکی از ظریف ترین و علمی ترین شیوه های مدیریت کرونا را با دستان بسته و چشمان باز با وجود همه فشارها و تحریم ها داشتیم.

در این مراسم نخستین واکسن مرحله سوم کارآزمایی بالینی کرونا پاستور به محمد مهدی گویا رییس اداره مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت و سپس علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور تزریق شد.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 681613 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟