افزایش ٥٠ درصدی عملیات اورژانس کرونایی

رئیس سازمان اورژانس کشور از افزایش 50 درصدی عملیات اورژانس کرونایی در کشور خبر داد.

به گزارش رکنا ، رییس سازمان اورژانس کشور گفت: پنجاه درصد عملیات اورژانس نسبت به دوهفنه گذشته افزایش داشته است و فقط در تهران هم اکنون ۹ هزار و۳۱۰ نفر بستری و تحت مراقبت های ویژه هستند.

آقای پیر حسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور در نشست با خبرنگاران درباره فعالیت های اورژانس در فروردین امسال گفت: در هفته گذشته ۴۱ هزار و ۲۰۰ مبتلا به کرونا را بستری کردیم که ۳۵ هزار و ۲۰۰ نفر به مراکز درمانی اعزام و ۱۳ درصد بیماران سرپایی درمان شدند.

وی افزود: هم اکنون ۹ هزار و۳۱۰ نفر در تهران بستری و تحت مراقبت های ویژه هستند.

وی ادامه داد: عملیات های اورژانس بستری نسبت به دو هفته پیش حدود۵۰ درصد افزایش داشته است.

آقای کولیوند با اشاره به تلفن های زیاد با سامانه ۱۱۵ گفت: مأمویت های اورژانس در فروردین نسبت به ماه قبل ۷۲ درصد افزایش داشته که بیشتر آن ها مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

رییس اورژانس کشور با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ویژه (بیش از ۳ مصدوم و ۲ فوتی) فروردین ۱۴۰۰ در استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی بوده که بیشترین این حوادث مربوط به حوادث ترافیکی ویژه بوده است.

 

اضطراب علت برخی از مصدومیت های زمین لرزه

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: در فروردین امسال شانزده زمین لرزه گزارش شد که در بندر گناوه ۱۴ مصدوم سرپایی داشتیم و در مریوان هم ۱۰ نفر مصدوم شده بودند که اضطراب و دلهره علت اصلی مصدومیت ها بود.

آقای پیرحسین کولیوند ادامه داد: مأموریت های حوادث جوی در فروردین امسال ۴۲ درصد کاهش یافت.

وی افزود: در فروردین امسال، نزاع و درگیری هفتاد درصد نسبت به فروردین پارسال افزایش داشت که بیشتر آن ها از استانهای آذربایجان، سیستان، کرمانشاه و مازندران گزارش شده است.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به هفته سلامت در هفته اول اردیبهشت گفت: در پنجمین روز هفته سلامت جای تقدیر از رسانه ها بویژه صدا و سیماست که در فرهنگ سازی نقش اصلی را دارد و کارهای زیادی در زمینه آموزش، پیشگیری و مقابله با کرونا برای مردم انجام داده اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 681328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟