درآمد جریمه قطع درختان در سال 1400 ردیف بودجه دارد + فیلم
حجم ویدیو: 18.03M | مدت زمان ویدیو: 00:05:22

قطع درختان در پایتخت با جریمه روبرو خواهد شد و اما این تیغ دولبه ای است که می تواند باعث تخریب باغات شود. افراد درختان را قطع کنند و جریمه آن را بپردازند تا ساخت و ساز راحت تری داشته باشند.

ردیف درآمدی حاصل از قطع اشجار در بودجه های سنواتی قبل وجود داشته اما مستتر بوده است. در بودجه سال ۱۴۰۰ بنابر اصل شفافیت، پاسخگویی، و مسئولیت در برابر تمامی شهروندان که از اصول حکمرانی خوب است موضوع آن در ردیف‌ها شفاف عنوان شده و محل هزینه آن نیز صرفا در حوزه حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران مدنظر بوده است.

روح الله شهیدی‌پور، مدیر اداره‌کل برنامه و بودجه شهرداری تهران درباره عوارض قطع درختان توضیح داد: قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درخت ‌مصوب ۱۳۵۲/۱۱/۵ مربوط به اوایل دهه ۱۳۵۰ و مصوبه مجلس شورای ملی است و موضوع جدیدی نیست.

او با بیان اینکه این عوارض همواره در شهرداری تهران دریافت می شد، هدف از دریافت آن را در وهله نخست ایجاد عامل بازدارنده در جلوگیری از قطع اشجار و دوم توزیع درآمد حاصله بر اساس قوانین و مقررات موضوعی با هدف توسعه پایدار و محیط زیست شهری عنوان کرد.

شهیدی‌پور گفت: این ردیف درآمدی در بودجه های سنواتی قبل وجود داشته و مستتر بوده اما؛ در بودجه سال ۱۴۰۰ بنابر اصل شفافیت، پاسخگویی، و مسئولیت در برابر تمامی شهروندان که از اصول حکمرانی خوب است موضوع آن در ردیف‌ها شفاف عنوان شده و محل هزینه آن نیز صرفا در حوزه حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران مدنظر بوده است. به دلیل همین حساسیت، در تبصره یکم بودجه ۱۴۰۰ تصریح شده است که عوارض حفظ و گسترش فضای سبز باعنوان "عوارض قطع اشجار" به شماره ردیف درآمدی ۱۱۰۲۰۷ صرفا به منظور «احیاء و تملک باغات با اولویت مناطق دارای کمبود فضای سبز» پایتخت هزینه شود.

به گفته مدیر اداره‌کل برنامه و بودجه شهرداری تهران؛ این اطمینان حاصل می شود که عوارض قطع اشجار (بنا به هر دلیلی) صرفا در احیاء و تملک باغات و گسترش فضای سبز شهر تهران هزینه می‌شود. همچنین در سالهای اخیر رویکرد شهرداری تهران صیانت و مراقبت از منافع شهر و شهروندان در حوزه‌های مختلف ماموریتی از جمله حوزه خدمات شهری و فضای سبز است. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟