مردم از سایت های چارتر724 و سفرمی بلیط پرواز خریداری نکنند / افزایش 10 درصدی قیمت بلیط هواپیما

گران شدن قمیت بلیط هواپیما و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شرایط کرونایی در پروازها مطالبات این روز مردم است.

به گزارش گروه اجتماعی رکنا: حسن خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت‌ های هواپیمایی و مؤسسات هوانوردی درخصوص گران فروشی بلیط های هواپیمایی و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در پروازها در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت:

موضوع قیمت بلیط مبنا قانونی دارد و در شواری عالی هواپیمایی مصوب می شود.آن چه که مربوط به سال 98 می شود و توسط انجمن شرکت های هواپیمایی مصوب شد نرخ هایی بود که اعلام عمومی شد اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و بالا گرفتن بحث فاصله گذاری اجتماعی، مطالبه شرکت هواپیایی برای افزایش نرخ قمیت ها بود که درنهایت با 10 درصد در سال 98 مصوب و اطلاع رسانی شد.

وی درادامه افزود: با احترام به شرکت های هواپیمایی و سایت‌هایی که به صورت قانونی و با مجوز سازمان هواپیمایی کشور درحال ارائه خدمات به مردم هستند باید به این نکته اشاره کنم که در دنیای مجازی علی رغم فرصت های خوبی که به وجود آمده است با این حال افراد سودجویی هستند که در برهه هایی از زمان اقدام به سواستفاده گری و افزایش سرخود قیمت ها می کنند.ولی ما قاطعانه با این موارد برخورد می کنیم.

خوشخو ادامه داد: با این حال ما نمی توانیم از واقعیت ها چشم پوشی کنیم چرا که متاسفانه افرادی در فضای مجازی مجازی اقدام به فروش بلیط با قمیت بالا می کنند که اتفاقا این افراد و سایت ها از سازمان هواپیمایی مجوز ندارند. ما با مواجه با این افراد پیگیری‌های خود را خواهیم داشت و سایت های غیرقانونی را به مراجعه قضای معرفی می کنیم .

وی در ادامه اضافه کرد: در ابتدا توصیه می کنیم که مردم مستقیما به سایت شرکت هواپیمایی رجوع کنند و بلیط را بدون واسطه خریداری کنند.در مرحله بعدی مردم عزیز می توانند در سایت هایی که از سازمان هواپیمایی کشور مجوز دارند و اتفاقا در سایت هواپیمایی کشور نیز معرفی شده اند بلیط تهیه و سفر خود را انجام دهند.

خوشخو با بیان اینکه شاهد گران فروشی در برخی از سایت‌های الکترونیکی غیرمجاز هستیم اضافه کرد: سایت چارتر 724 و سفرمی جزء سایت هایی هستند که به صورت غیرقانونی اقدام به فروش بلیط می کنند و هیچ مجوزی برای فعالیت ندارند. از این رو با پلسی فتا هماهنگی های لازم را جهت برخورد با این دو سایت انجام داده ایم.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها،شرکت های هواپیمایی و مؤسسات هوانوردی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در پروازها نیز اینطور گفت: ما اهتمام ویژه ای برای رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی داریم.اگر که هرکدام از شهروندان گلایه ای داشتند خواهش می کنیم به سایت رسمی هواپیمایی کشوری رجوع کرده وسپس در این قمست به سامانه شکایت مراجعه کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟