جدال تهران و قم بر سر هدیه کشور چین

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، زباله سوزی که این روزها مدیران شهری در مورد آن صحبت می کنند جایگاه مجادله ای بین شهرهای تهران و قم شده است و برخی مسئولان اعلام کردند که این زباله سوز 800 تنی باید به قم، اولین شهر مبتلا به کرونا در ایران ارسال شود. شهردار قم اعلام می کند برنامه ریزهایشان را برای ورود این دستگاه انجام داده اند و زهرا نژادبهرام، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران می گوید این زباله سوز متعلق به تهران است. جدال ها در حالی ادامه دارد که حدود 13-14 روز دیگر این زباله سوز به ایران می رسد.

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران در این مورد به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: شهردار تهران با شیوع کوید19 در شهر ووهان چین، با مردم و شهردار این شهر ابراز همدردی کرد و آمادگی شهر تهران برای کمک به این شهر و دیگر شهرها را اعلام کرد. پیرو این همدردی که شهردار تهران با سایر افراد همطراز خود داشت تعاملات بیشتری فی مابین شهرداری تهران با شهرهای دیگر برقرار شده و حس همدردی، نوع دوستی ایرانیان ابراز شود. پیرو این همدردی شهردار تهران، شهردار شهر ووهان چین از این همراهی همدردی کرد و یک دستگاه زباله سوز مخصوص زباله های بیمارستانی به ظرفیت 800تن به شهرداری تهران اهدا کرد. این هدیه با طی پروسه ای از چین به تهران آمده و تحویل می شود. به طور طبیعی این یک هدیه است که شهردار ووهان برای شهرداری تهران هبه شده است و طبیعتا شهردار تهران باید دریافت کننده باشد. سازمان مدیریت پسماند تهران پیگیر مراحل اداری آن است و تحویل شهرداری تهران می شود.

وی با بیان این که نفس اهدای این هدیه بسیار مهم و ارزشمند است، افزود: آنها همراهی مردم و شهر تهران را دریافت کرده اند و به منظور تقدیر از این همراهی هدیه ای به ایران داده اند. نفس عمل مهم تر از هدیه است.

صدراعظم نوری با بیان این که حجم کار و فعالیت در شهرداری تهران بسیار بالاست و نوع هزینه های شهرداری تهران نیز گسترده است، گفت: یک زباله سوز 800تنی بخش کوچکی از نیازهای شهر تهران را رفع می کند ولی نیازهای شهر تهران در ارتباط با زباله و پسماند گسترده تر است. اما شهرداری تهران اینقدر نیازمند نیست که یک دستگاه 800تنی زباله سوز خیلی بتواند تحول در شهرداری تهران و فعالیت های او ایجاد کند. اما به صورت اصولی این دستگاه یک هبه به شهر و شهرداری تهران است و حجم زباله های تهران بیشتر از دیگر شهرهای کشور است به ویژه زباله های بیمارستانی. طبیعی است که این اولویت وجود دارد که در شهر تهران مورد بهره برداری قرار گیرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 561886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟