به گزارش رکنا، روز چهارشنبه ۳ بهمن، روزنامه‌ای کثیرالانتشار و البته با خاستگاه بومی خراسان رضوی، در صفحه ۵ خود در مطلبی که عبارت اختصاصی روزنامه در آن درج شده بود، خبری با تیتر «کشف گوشت سگ در قصابی غیرمجاز!» منتشر کرد.

ایسنا نیز همان روز با توجه به جایگاه این روزنامه‌ی معتبر، به‌ویژه در منطقه‌ی مورد بحث و نیز اعتبار آن که به صاحب‌امتیازی مؤسسه‌ای وابسته به آستان قدس رضوی منتشر می‌شود، همچنین طبق روال معمول خود و البته مانند برخی رسانه‌های دیگر، این خبر را با تیتر «قدس: فروش گوشت سگ در مشهد!» در بخش «رسانه‌های دیگر» خبرگزاری بازنشر داد.

با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری این خبر در دستور کار قرار گرفت؛ تا آنجا که با پیگیری‌های فراوان، نهایتا ایسنا موفق شد ساعت ۲۲:۲۹ همان روز، با پیگیری دفتر منطقه‌ای خراسان رضوی، تکذیبیه‌ای از سوی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی دریافت و منتشر کند، که سپس در سایر رسانه‌ها نیز فراوان انعکاس یافت.

ماجرای «گوشت سگ» چه بود؟

با این وجود، برخی کانال‌های تلگرامی با محور قرار دادن اظهارات بازیگر یادشده و نیز بر مبنای تمایلات و رویکردهای بعضا سیاسی خود، نقدهایی را به ایسنا به‌عنوان «منبع» خبر وارد کردند.

بر این اساس بر آن برآمدیم که علاوه بر توضیح و یادآوری نکته‌های یادشده، از عموم فعالان فضای مجازی دعوت کنیم که خصوصا در زمینه‌های تخصصی مانند حوزه خبر و اطلاع‌رسانی، از اظهار نظرهای غیر عالمانه، غیر کارشناسی و نیز عجولانه و هیجانی پرهیز کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟