سال تحصیلی کلاس اولی ها آغاز شد / آموزش و پرورش: آنها هفته ای یک روز باید به مدرسه بیایند

سال تحصیلی کلاس اولی ها آغاز شد. کلاس اولی ها هفته ای یک بار باید به مدرسه بیایند. با وجود این که هنوز بازگشایی حضوری مدارس اجرایی نشده است، کلاس اولی ها باید هفته ای یک بار به مدرسه بیایند. جشن شکوفه ها برای کلاس اولی ها امروز برگزار شد. بنابراین سال تحصیلی جدید برای کلاس اولی ها رسما از امروز آغاز شد.

به گزارش رکنا، جشن شکوفه‎ها و غنچه‌ها آغاز شد. امسال ۱.۶ میلیون کلاس اولی به مدرسه می‌روند البته سال تحصیلی جدید به صورت مجازی است و کلاس اولی‌ها به صورت محدود در مدارس حضور می‌یابند.

علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این مرسام گفت گفت: دستور دادیم دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی به صورت گروهی و چند نفر و حداقل یک روز در هفته در مدارس حضور یابند.

وی افزود: خیلی خوشحالم که در یک شرایط کاملا متفاوت با استقبال بی نظیر خانواده‌ها مواجه شدیم و امیدواریم با تمهید مقدمات با کمک اولیا، زمینه بازگشایی تدریجی و آرام مدارس را فراهم کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر قرار باشد فضای شادی و نشاط به جامعه بر گردد باید مدارس را فعال کنیم چراکه خسارت تعلیم و تربیت در شرایط کرونا غیرقابل جبران است.

کاظمی با بیان اینکه اولویت برای ما تأمین سلامت دانش‌آموزان است، افزود: سال تحصیلی را در فضای مجازی و با شاد آغاز می‌شود. باید تلاش کنیم سلامت بچه‌ها را تضمین کنیم.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون معلمان به اتمام رسید. واکسیناسیون دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال نیاز نیست و در هیچ‎کجا این موضوع توصیه و انجام نشده است. دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله هم به تدریج واکسن می‎زنند.

کدخبر: 723101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟