ناگفته های تکان دهنده شهردار سابق شیراز از حادثه سیل

به گزارش گروه حوادث رکنا، علیرضا پاک‌فطرت با تجزیه‌وتحلیل حادثه سیل شیراز که منجر به کشته و مصدوم شدن عده بسیاری از هم‌وطنان شد، اظهار داشت: عده‌ای فکر می‌کردند در شهرداری پول سنگینی وجود دارد، لذا می‌آیند مانوری می‌دهند و هر کاری بخواهند می‌کنند، اما نمی‌دانستند در شهرداری بزنگاه‌هایی است که اگر کار نکنید، مشکلاتی به وجود می‌آورد.
وی در ابتدای این گفت‌وگو تأکید کرد: هرچند در این حادثه انتقادات بسیاری بر عملکرد شهرداری وجود دارد اما به نظر بنده با توجه به بارندگی‌های روزهای آینده، باید به کمک نیروهای شهرداری آمد تا از اتفاقات احتمالی جلوگیری کرد.
شهردار سابق شیراز همچنین گفت: در مورد تلفات جانی و مالی نیز تا زمانی که دستگاه‌های مسؤول نظارتی اعلام نظر نکرده‌اند، بهتر است ما نیز اظهارنظر نکنیم و اجازه دهیم که مسؤولان شهرداری کارشان را انجام دهند.
پاک‌فطرت در ادامه به تحلیل سیل اخیر پرداخت و افزود: از نظر بنده سیلی در شیراز نیامده، یعنی در مقایسه با بارندگی 250 میلی‌متری خوزستان و شهر‌های دیگر، 16 میلی‌متر باران را نمی‌توان سیل به‌ حساب آورد؛ حال اگر خسارت به بار آمده معلوم می‌شود که نقاط حساس شهر کنترل نشده است.
وی با اشاره به حساسیت بالای کار در شهرداری منطقه 3 شیراز نیز گفت: منطقه 3 شهرداری منطقه‌ای بسیار حساس است و ما نیز در زمان مدیریت خود کسانی را در این منطقه منصوب می‌کردیم که دارای تجارب بالایی در کار شهرداری بودند.
شهردار سابق شیراز ادامه داد: سؤالی که برای بنده پیش‌آمده این است که آیا می‌شود شهرداری را در این منطقه منصوب کرد که شهر را نشناسد؟ دروازه قرآن را نشناسد؟ اصلاً نداند که در دروازه قرآن کانالی وجود دارد؟ و یا اینکه رشته تحصیلی مرتبط با امور شهرداری ندارد؟
پاک‌فطرت افزود: وقتی چنین انتصابی می‌کنیم، وی هم مدیران خود را از سر بی‌تجربگی و ناپخته عوض می‌کند؛ معلوم است که دقتی در این زمینه صورت نگرفته است.
شهردار سابق شیراز افزود: در این بارندگی هیچ‌کدام از سازه‌هایی که زمان تصدی بنده ساخته‌ شده بود، تکان نخورد اما آب‌گرفتگی در زیرگذرهایی مانند امام حسن (ع) که در زمان ما ساخته نشده بود نکاتی دارد که باید بدان اشاره کنم.
وی یادآور شد: در این زیرگذرها ما پمپ، حوضچه آرامش و کانال‌هایی داریم که مرتب باید لایروبی و روغن‌کاری شود که در این حادثه مشخص است که پمپ‌ها را روغن‌کاری و کنترل نکرده بودند.
شهردار سابق شیراز خطاب به مدیران ارشد شهرداری سؤالاتی را طرح کرد و خواستار پاسخگویی شد و افزود: به چه‌عنوان رئیس حوزه شهردار را کسی می‌گذارید که در عمرش کار شهرداری نکرده است؟ و یا روزی که سیل آمده در شهرداری مرکزی چه کسی مستقر بوده است؟ آیا معاون اجرایی شهردار نباید کسی باشد که از تجربه و دانش شهری و شهرداری اطلاع داشته باشد؟
وی خاطرنشان کرد: گویی ما همه‌چیز را مسخره گرفته‌ایم؛ چه زمانی باید سر عقل آمد؟ این هنر نیست که همه قلم‌ها و فضای مجازی را بخریم! خب بخریم آخر چه می‌شود؟ البته در این رابطه بحث من شهر شیراز نیست و مربوط به کل کشور است.
پاک‌فطرت با بیان اینکه روان شدن سیل دلیل دارد و نیاز به رسیدگی قبلی است، یادآور شد: در این حوادث واقعاً انسان شک می‌کند که نتوانستند یا نخواستند جلوی حادثه را بگیرند که البته بنده بعید می‌دانم نتوانسته باشند و تنها می‌توان گفت همه‌چیز را مسخره گرفتیم.
شهردار سابق شیراز افزود: ما تا حرف هم می‌زنیم می‌گویند سیاسی برخورد می‌کنید که باید در جواب آن‌ها گفت قسم به پیر و پیغمبر، قسم به خدا که این حرف‌ها سیاسی نیست بلکه کارشناسی است؛ دل ما برای مردم می‌سوزد. خب معلوم است که اگر سر کانال‌ها نگهبان بود و سریع اعلام‌خطر می‌کرد، این اتفاق‌ها نمی‌افتاد.
وی در پایان این گفت‌وگو با تأکید مجدد بر اینکه باید فعلاً در ذوق دوستان شهرداری نزد و مراعات حال آنان را کرد، افزود: در این روزها حتی علیه خود بنده نیز نوشته‌اند اما به نظر بنده به خاطر شهر و مردم نباید التهاب ایجاد کرد تا از اتفاقات بعدی پیشگیری کرد؛ گرچه بنده حاضرم در هرجایی که لازم باشد برای دفاع از عملکردم، با عدد و رقم توضیح دهم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟