اخبار بورس / مهم ترین های 24 ساعت گذشته

 

شاخص بورس امروز شنبه با ریزش 10 هزار واحدی به کار خود پایان داد

شاخص بورس امروز شنبه

شاخص بورس امروز شنبه 2

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 10 هزار و 847 واحدی به 2 میلیون و 208 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌ وزن نیز با ریزشی 4429 واحدی به ارتفاع 733 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فارس»، «فولاد» و «وامید» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «بپاس»، «آریا» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «فولاد» و «کساپا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «آردینه»، «بیوتیک» و «خاور» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 22 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 273 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 90 نماد در محدوده مثبت و 349 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 128 نماد در محدوده مثبت و 213 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

ممنوعیت عرضه‌های اولیه برداشته شد

در حالی از اسفندماه پارسال عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه لغو شده بود که قرار است عرضه اولیه ۱۵ درصد سهام شرکت گوهر فام طی دو مرحله به روش ترکیبی، چهارشنبه هفته جاری در فرابورس انجام شود.

اول اسفند سال گذشته بود که مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به لغو عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه گفت: این تصمیم در راستای حمایت از بازار سرمایه با توجه به شرایط کنونی گرفته شده است.

این در حالی است که بعد از گذشت حدود سه ماه از این تصمیم، قرار است 150 میلیون سهم معادل 15 درصد سهام شرکت شرکت گوهر فام با نماد معاملاتی "شفام" در دو مرحله با قیمت ارزش گذاری 7756 ریالی در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه می شود که در مرحله اول 5 درصد با حداکثر سهمیه 625 هزار سهمی به سرمایه گذاران واجد شرایط به روش حراج و در مرحله دوم، 10 درصد دیگر همان روز با حداکثر سهمیه 200 سهمی به سهامداران حقیقی و حقوقی به روش قیمت ثابت کشف شده تعلق می گیرد.

بر اساس این گزارش، مشاور عرضه هم کارگزاری اقتصاد بیدار و متعهد خرید تامین سرمایه دماوند است.

شایان ذکر است شرکت گوهرفام 5 تیر سال 1368 تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسیده است؛ و موضوع اصلی فعالیت این شرکت نیز تهیه ،تولید و پخش انواع رنگ‌ها و سایر پوشش‌ها و کفپوش‌های تزیینی ساختمانی و صنعتی، انواع محصولات پلاستیکی و مواد پاک کننده و بهداشتی، تولید انواع رزین‌های صنعتی، تهیه و واردات و نصب انواع ماشین آلات و ایجاد و تاسیس کارخانه‌ها جهت تولید و بسته‌بندی انواع رنگ‌ ها، کفپوش‌ها، انواع محصولات پلاستیکی و مواد پاک کننده و بهداشتی، واردات، صادرات، توزیع و فروش انواع مواد اولیه تولید رنگ است.

کدخبر: 572952 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟