مزایای استفاده از ماسک صورت

به گزارش رکنا، استفاده از ماسک صورت می‌تواند مثل یه مکمل عمل کند. یک حرکت مکمل که وقتی بعنوان بخشی از یک سری عادات دقیق تقویت کننده انجام شود، فواید بسیاری دارد. به عبارت دیگر ماسکها ممکن است به تنهایی نیز مزایایی داشته باشند، اما بیشترین فوایدشان هنگامی خواهد بود که هر روز از ضدآفتاب، آنتی اکسیدان و رتینول استفاده شود. تاثیر فزاینده این دو در کنار هم تاثیر بازتابنده بیشتری خواهد داشت.

نظر دکتر مارنی نوسباوم برای استفاده از ماسک صورت

ماسک ها ابزارهایی مهم در مجموعه وسایل زیبایی هستند، آنها تاثیری آنی برای بسیاری از شرایط مانند خشکی، تورم، قرمزی و حتی آکنه پوست دارند. بسته به نوع پوست شما، حتما ماسک مناسبی برای بهبود سریع پوست شما وجود دارد.

از نظر او ماسک‌هایی که می‌توانند مفید باشند:

    ماسک خشک کننده ماریو بادسکو، زیرا چربی اضافی پوست را گرفته و پوست را نرم می‌کند.

    ماسک شب چای سیاه تازه، که برای مبارزه با چروک‌های ریز در هنگام بازسازی سلول‌های پوستی وقت خواب بسیار مفیدند.

نظر دکتر دیر در هوپر برای استفاده از ماسک صورت

ماسک‌های پوستی مسدود کننده هستند. آنها روی پوست را با لایه‌ای پوشانده و مواد موجود در ماسک را به داخل منافذ می‌رسانند. ماسک‌ها می‌توانند غلظت‌های بالاتری از ترکیبات فعال را برای رطوبت رسانی، پر کردن منافذ و تعادل پوست منتقل کنند.

از نظر او ماسک‌هایی که می‌توانند مفید باشند:

    ماسک سیاه ریویژن برای پوست‌های چرب عالی هستند، زیرا در آن از گل رس برای بیرون کشیدن چربی استفاده می‌شود و اسید سالیسیلیک برای لایه برداری در آن وجود دارد که پوست را نیز چندان خشک نمی‌کند.

نظر دکتر آنی چیو برای استفاده از ماسک صورت

«من فکر می‌کنم ماسک‌ها برای مشکلات پوست مشخصی بسیار مناسب هستند، مثلا پوست‌ خشک و حساس. در آزمایش من، ما از ماسک‌های تسکین دهنده برای مراقبت‌های بعد از لیزر یا لایه برداری استفاده می‌کنیم تا میزان قرمزی پوست را کاهش داده و روند درمان را تسریع ببخشد.

اگر در خانه می خواهید به روش خود ماسک بسازید، به خاطر داشته باشید این دو نکته را قبل از گذاشتن ماسک بر روی پوست حتما رعایت کنید:

    پوست خود را با مایع باPH خنثی بشویید که صابونی نبوده و دارای مواد مغذی برای پوست باشد، زیرا سطح پوست باید تمیز باشد. مثلا صابون تمیز کننده سفید داو یک انتخاب آسان و مقرون به صرفه است.

    از آب گرم برای آب کشی استفاده کنید تا منافذ باز شوند. این کار سطح بی نقصی را برای ماسک آماده می‌کند.

چرا باید از ماسک صورت استفاده کنیم؟

سلامت پوست ارتباط مستقیمی با زیبایی آن دارد و به همین دلیل هزار و یک روش برای رسیدگی به پوست را شاهد هستیم. یکی از این روش‌ها که کارشناسان سلامت پوست تأکید زیادی به آن دارند استفاده از ماسک‌های صورت است. استفاده از ماسک صورت برای پوست‌های مختلف هیچ مانعی ندارد و در کنار آبرسانی پوست، چربی پوست را متعادل می‌کند و منافذ پوستی را در شرایطی بهینه‌ قرار می‌دهد.

از طرف دیگر ماسک صورت بهترین گزینه برای از بین بردن آلودگی‌هایی است که به منافذ پوست نفوذ کرده‌اند. تمامی این موارد دست‌به‌دست هم داده‌اند تا استفاده از ماسک صورت را هفته‌ای یک بار در برنامه رسیدگی به پوست خود قرار دهید. اهمیت ماسک صورت به اندازه‌ای است که حتی آن را برای آقایان نیز توصیه می‌کنند.

نکته‌هایی برای استفاده بهتر از ماسک صورت

    قبل از ماسک، مقداری ژل یا کرم چشم به پوست دور چشم بمالید. این کار باعث آبرسانی و شادابی ناحیه حساس دور چشم خواهد شد.

    زمانی که ماسک خشک شد و وقت برداشتن آن فرا رسید یک تکه پارچه خیس روی صورت قرار دهید و چند ثانیه بگذارید در همین حالت باقی بماند. این کار را چندین بار تکرار کنید تا ترکیبات ماسک حالت چسبندگی خود به پوست را از دست بدهند و راحت‌تر جدا شوند.

سخن پایانی

استفاده مداوم از ماسک‌ صورت به تنهایی و بدون مراقبت از پوست کار بیهوده‌ای است و نتیجه‌ای که می‌خواهید برای شما نخواهد داشت.

کدخبر: 858182 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟