افتتاح مرکز مهارت آموزی پرورش ماهیان زینتی در دهستان قمرود

به گزارش رکنا از قم؛ سید محمد رضا طاهری در گفتگو با خبرنگار رکنا با اعلام این خبر، افزود: افتتاح دومین مرکز مهارت آموزی تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در منطقه محروم دهستان قمرود استان قم نقش مهمی در توسعه فرصت‌های سرمایه‌ گذاری و اشتغال در بخش تولید ماهیان زینتی خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان این که اولویت کاری این مرکز توسعه، آموزش و ترویج تکثیر و پرورش ماهیان زینتی سازگار با آب شور است، ابراز کرد: نخستین مرکز مهارت آموزی و پژوهشی تکثیر و پرورش ماهیان زینتی استان نیز از سال ۱۳۹۷ مشغول فعالیت است که تاکنون موفق به دستیابی به بیوتکنیک تکثیر مصنوعی و نیمه مصنوعی ۱۰ گونه ماهیان زینتی وارداتی و ارائه آموزش ‌های تخصصی تکثیر و پرورش ماهیان زینتی برای بیش از ۲۰۰ نفر از دانشجویان رشته شیلات و فعالان تکثیر و پرورش ماهیان زینتی شده ‌است.

طاهری یادآور شد: بیشترین میزان تولید آبزیان استان به ترتیب در شهرستان‌ های قم، جعفرآباد و کهک انجام می ‌شود و ۳۶۳ نفر به صورت مستقیم در این بخش اقتصادی مشغول به‌کار هستند.

وی بیان کرد: پرورش ماهیان خاویاری و ماهیان زینتی دارای بازده اقتصادی بیشتری هستند و پروانه تأسیس و تسهیلات بانکی جهت ایجاد واحدهای آبزی پروری اعطا می گردد.

طاهری با بیان این که سرانه مصرف آبزیان در سال گذشته معادل ۲/۷ کیلوگرم بوده، اظهار کرد: تهیه و توزیع بسته های آموزشی فوائد مصرف آبزیان (شامل لوح فشرده، بنر، بک لیت، استند، کتابچه، انیمیشن) جهت ارتقای فرهنگ مصرف آبزیان انجام می گیرد و در این خصوص در سال ۱۳۹۹ سه عنوان انیمیشن و در سال گذشته تعداد ۵ عنوان انیمیشن با موضوع ترویج مصرف آبزیان تهیه گردیده است.

نظری / قم

کدخبر: 832383 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟