ایجاد پهنه صنعتی در خرانق باعث تداوم آلودگی در اردکان می شود

به گزارش رکنا از یزد؛ مسعود نوریان اردکانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اعتراض رسمی به صدور مجوز پهنه صنعتی در خرانق، این را امری طبیعی دانست و افزود: شورای شهر و شهرداری اردکان درباره منطقه تحت تاثیر نظر دادند و اگر سیاست جلوگیری از ایجاد صنایع آلوده است، نباید در این پهنه مجوز صنعتی صادر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اردکان ادامه داد: این پهنه صنعتی مجوزی از محیط زیست ندارد و بسیاری از مسئولان شهرستان از جمله فرماندار و نماینده شهرستان از این موضوع مطلع نبودند و این انتظار زیادی نیست که مسئولان شهرستان در جریان تصمیم گیری هایی که برای این شهرستان انجام می‌شود، قرار بگیرند.

وی پیشنهاد داد: اگر به فکر توسعه خرانق هستند عواید واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی که بر این منطقه تاثیر دارند را به آن پرداخت کنند.

WhatsApp Image 2022-08-28 at 1.11.05 PM

وی به عوارض حضور مهاجران، ایجاد تداخل فرهنگی، کمبود امکانات و غیره اشاره کرد و افزود: شهر اردکان با مشکلات عدیده ای مواجه است که توسعه صنعتی خرانق آن را افزایش خواهد داد و باید از همین شروع جلوی این تصمیم را گرفت.

رئیس شورای شهر اردکان درباره توجه به بافت تاریخی اردکان بر ضرورت معرفی هر چه بیشتر این بافت برای توسعه گردشگری در شهر اردکان که به توسعه صنایع پاک نیاز دارد تاکید کرد و به اقداماتی در این حوزه اشاره کرد.

وی رویکرد شورا را توسعه متوازن و رسیدگی به همه محلات شهر نام برد و بر تلاش در این حوزه در دوره جدید شورا اشاره کرد.

سمیه گلابگیریان/ یزد

کدخبر: 819708 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟