چالش پیک مصرف آب در 8 شهر آذربایجان شرقی / اضافه شدن 10 حلقه چاه عمیق برای تامین آب تبریز

به گزارش خبرنگار رکنا از آذربایجان شرقی، محمد خانی،در مراسم افتتاح طرح های آبرسانی به مناسبت هفته دولت افزود: سال گذشته در ۱۵ شهر چالش پیک مصرف آب داشتیم که امسال به ۸ شهر رسیده و مدیریت شده است و در سال‌های گذشته در ۴۰۰ روستا آب جیره بندی می‌شد که در یک سال اخیر با توجه به اقدامات صورت گرفته این تعداد به یک سوم کاهش یافت اما در ۷۰۰ روستا مشکل تامین آب پایدار داریم.

وی خاطر نشان کرد: در تبریز حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داشتیم که برای ۷۰۰ لیتر در ثانیه برنامه ریزی شد که ۵۰۰ لیتر ان محقق شد همچنین تامین آب در حد بالایی انجام شده و از آب پایدار در تبریز برخوردار بودیم.

خانی افزود: علاوه بر تبریز در روستاهای شهرستانهای مراغه، میانه، کلیبر، هشترود، شبستر، خداآفرین، ورزقان، شبکه های فاضلاب مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اضافه کرد: ۱۰ حلقه چاه عمیق با ۱۰۲ میلیارد تومان هزینه برای تامین آب کلانشهر تبریز با ظرفیت ۳۰۰ لیتر در ثانیه به منابع استحصال آب این کلانشهر اضافه می‌شود.

خانی یادآور شد: آبرسانی در ۱۲۱ روستا در ورزقان، کلیبر، خداآفرین و هشترود توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) اجرا می‌شود و هم اکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا نیمه اول سال ۱۴۰۳ به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی آبرسانی می‌شود.

 

کدخبر: 819624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟