پایین بودن هزینه جرم در یزد/ 60 درصد سرقت های استان خرد است

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد، عباسعلی بهدانی فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه نمی گذاریم امنیت استان مورد تهدید قرار گیرد، تورم، بیکاری و پایین بودن هزینه جرم را عامل بسیاری از سرقت های استان به ویژه از سوی معتادان متجاهر عنوان کرد.

وی افزود: پایین بودن هزینه جرم باعث شده است که نقش پلیس در بازدارندگی از وقوع جرم کم شود، برخی از مجرمان چند مرتبه دستگیر و آزاد می شوند و در یکی از موارد سارق جلوی دوربین مداربسته دست تکان داده و ماشین را سرقت می کند. البته این افراد شناسایی و دستگیر می شونداما باید هزینه جرم را در کشور افزایش داد.

وی اظهار کرد: استان یزد از نظر بیشترین میزان سرقت در کشور در جایگاه بیست و یکم قرار دارد که جایگاه خوبی است و سرقت هایی که در استان یزد اعلام می شود قابل مقایسه با سایر استان ها نیست برای مثال گاهی برای گم شدن کارتن میوه از جلوی مغازه اشان با پلیس تماس می گیرند.

فرمانده انتظامی یزد سارقان اصلی سرقت های خرد را معتادان متجاهر اعلام کرد و افزود: استان شاهد 10 درصد افزایش کشف سرقت ها و 8 درصد افزایش وقوع سرقت است از این رو برخورد با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر با جدیت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه 70 درصد سرقت های استان کشف می شود، افزود: عمده سرقت ها سرقت به عنف است اما کشف سرقت های خشن نیازمند زمان است.

فرمانده انتظامی یزد همچنین به فعالیت های پلیس راهور در استان یکی از دلایل بروز تصادفات را معابر کم عرض شهرها عنوان کرد و افزود: تمرکز پلیس باید به سمت حاشیه ها و حوادث 

کدخبر: 917281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟