کهنسالان؛ طعمه ای برای سارقان و افراد بزهکار/ توصیه های معاون اجتماعی نیروی انتطامی یزد برای نگهداری از سالمندان

به گزارش رکنا از یزد؛ سرهنگ محمد رضا مزیدی گفت: کهنسالان به دلیل ضعف جسمانی و عمدتاً زندگی در تنهایی به طعمه ای برای سارقان و افراد بزهکار تبدیل می شوند که لازم است کهنسالان عزیز به هشدارهای پلیس در این زمینه توجه جدی داشته باشند.

وی از شهروندان یزدی خواست که از رها کردن کنهسالان و تنها گذاشتن آنها در منزل خودداری کنند و کهنسالان عزیز مراقب معتادان محلی بوده و از نزدیک شدن آنها به خودشان جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: سعی کنید سالمندان عزیز را در صورتی که تنها زندگی می کنند به معتمدین محلی بسپارید و به افراد کهنسال آموزش داده شود از بازکردن درب منازل به روی افراد ناشناس خودداری نمایند.

سرهنگ مزیدی گفت: باید توجه کرد که ماموران قرائت کنتور آب؛ گاز؛ برق می بایست لباس مشخص و کارت شناسایی داشته باشند قبل از شناسایی از بازکردن درب بر روی آنها خودداری گردد. افراد متکدی تحت عنوان فالگیر به هیچ عنوان به داخل منزل راه داده نشوند.

وی اضافه کرد: اگر افراد کهنسالی که قصد اجاره دادن منزل خود را دارند زمانیکه تنها می باشند از نشان دادن منزل خود به افراد خودداری نمایند.همچنین مراقب افرادی که خود را به عنوان افراد خیر معرفی می کنند و اعلام درخواست کمک جهت نیازمندان می کنند باشید.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان یزد گفت: باید توجه شود در موقع حمل بار و خرید ها اگر افرادی ناشناس قصد کمک و حمل آنها به داخل منزل شما را دارند به تقاضای آنها پاسخ مثبت داده نشود.

وی افزود: اگر قصد استخدام مستخدم یا خدمتکار دارید حتماً آن فرد معرف داشته و ناشناس نباشد و سوابق وی بررسی گردد ک از نگهداشتن طلاجات و وجوه نقد بیش از نیاز در منزل خودداری و حتی همسایگان نیز از میزان نقدینگی و طلاجات شما اطلاع نداشته باشند. همچنین در صورت برداشت وجوه نقد از عابر بانک کارت و رمز خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

مزیدی تاکید کرد که مواظب تماس های تلفنی افراد ناشناس تحت عنوان مامور بانک و اعلام برنده شدن جوایز باشید و شماره تلفن اقوام نزدیک را در جیب لباس سالمندان قرار دهید.

وی توصیه کرد فرزندان افراد کهنسال از این افراد مراقبت نموده و از رها کردن آنها خودداری نمایند و در انتخاب پرستار، نظافتچی و ... نهایت دقت را به عمل آورند و از شرکت های خدماتی مطمئن این افراد را استخدام کنند.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 722964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟