توصیه های پلیس یزد درباره کلاهبرداران فضای مجازی/ فریب تبلیغات اغوا کننده را نخورید

به گزارش رکنا از یزد؛سردار "عباسعلی بهدانی فرد" در این خصوص گفت: رمز عبور خط مقدم دفاعی شماست ، برای رمزهای عبور حداقل 8 کاراکتر و ترکیبی از اعداد و حروف و علائم استفاده کنید .

وی ادامه داد: مجرمان سایبری با تبلیغ جذب همکار در سایت های آگهی اینترنتی به صورت کار در منزل سعی می کنند تا با استفاده ازاطلاعات و کارت بانکی، جرایم خود را به قربانی نسبت دهند.

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: شهروندان از سایت های معتبر و فروشگاه آنلاین مجازی ثبت شده در سایت Enamad خرید کنند.

بهدانی فرد یادآور شد: فرزندان شما نیاز به همراهیتان در کلیه امور زندگیشان دارند این امر در فضای مجازی نیز باید به خوبی صورت پذیرد.

رئیس پلیس استان یزد با بیان اینکه از جستجوی کلمات "همراه بانک" و "اینترنت بانک" در گوگل بپرهیزید گفت: مراقب تبلیغات دروغین مجرمان سایبری در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های واسط باشید.

وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای خرید اینترنتی نمی باشند اظهار کرد: مراقب پیامک‌هایی که در قالب خدمات و به اسم ارگان‌های دولتی ارسال می‌شوند باشید.

سردار بهدانی فرد تصریح کرد: مراقب فرزندانمان در فضای مجازی باشیم؛ استفاده از موتورهای جستجوگر بومی، می‌تواند از دسترسی اتفاقی کودکان به محتوای غیراخلاقی و مطالب هرزه‌نگاری جلوگیری کند.

این مقام ارشد پلیس گفت: در پرداخت خریدهای اینترنتی از فیلترشکن استفاده نکنید و مراقب تبلیغات دروغین و اغوا کننده کلاهبردارن در نرم افزارهای واسط خرید و فروش کالای دسته دوم باشید.

بهدانی فرد در پایان افزود: هنگام خرید از فروشگاه ها در شبکه های اجتماعی هیچگاه فریب تبلیغات اغوا کننده آن‌ها را نخورید و حتما از فروشگاه‌هایی خرید کنید که دارای نماد اعتماد هستند.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 721663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟