رونمایی جبهه تحریف از پیوست رسانه‌ای خود

به گزارش رکنا، در این نشست علی سرتیپی مدیر فیلم‌نت، آیدا مصباحی مدیر تولید نماوا، حامد معینی معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا و محمد‌مهدی مومنی‌ها مدیر‌کل توسعه شبکه تنظیم‌گران اجتماعی ساترا حضور دارند.

اولین خبری که از این نشست مخابره می‌شود توسط سایت ماهنامه پیوست است. این ماهنامه نشست مذکور را به این شکل اطلاع‌رسانی می‌کند:

ساترا و‌ VOD‌ها هنوز به تفاهم نرسیده‌اند؛ نزاع ادامه دارد. صحبت‌های نمایندگان دو پلتفرم نماوا و فیلم‌نت در مقابل نمایندگان ساترا نشان می‌دهد دو سمت این بازار هنوز نتوانسته‌اند به توافق برسند و اختلاف‌ها به قوت خود باقی است.

چند ساعت بعد صوت نشست توسط خبرگزاری صداوسیما منتشر می‌شود. انتشار صوت نشان می‌دهد محتوای نشست دانشگاه تهران در تیتر و لید خبر سایت ماهنامه پیوست تحریف شده است.

ماجرا از این قرار بوده که علی سرتیپی، مدیر فیلم‌نت و آیدا مصباحی، مدیر تولید نماوا انتقادهایی نسبت به عملکرد صداوسیما قبل از دوران تحول رسانه‌ملی داشتند اما در عین‌حال تاکید می‌کنند که پس از دوره تحولی اخیر، تنظیم‌گری صداوسیما کاملا عادلانه بوده است.

مدیر فیلم‌نت در این نشست گفته بود: با توجه به این‌که ما در نظام جمهوری اسلامی کار می‌کنیم، اعتقاد داریم که قوانین اسلامی در این کشور حاکم و در نتیجه موضوعی به نام محتوا مهم است و ما بحث رگولاتوری و ممیزی و تنظیم‌گری را قبول داریم. در شرایط فعلی ساترا عملکرد خوبی داشته و ما واقعا در این دوره اذیت نشدیم، گرفتار نبودیم و تعامل ساترا با ما تعامل خوبی بوده است و می‌دانم این تعامل با پلتفرم های دیگر هم وجود دارد.

همچنین مدیر تولید نماوا در این نشست این‌چنین گفته بود: در بحث رگولاتوری ناگزیر به همراهی هستیم؛ ما هم به تنظیم‌گری اعتقاد داریم، زیرا اگر اشکالات گرفته نشوند خطرناک است و بحث رگولاتوری ذاتا می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. ما در یک‌سال گذشته تجربه همدلانه‌ای با ساترا داشتیم و در بخش‌هایی واقعا کمک‌کننده بودند.

حالا بیشتر از یک ماه از آن نشست می‌گذرد و دوباره دو خبر توسط تعدادی از کانال‌های تلگرام منتشر می‌شود.این خبر حاکی از آن است که علی سرتیپی در گفت‌و‌گو با ماهنامه پیوست گفته است که صداوسیما هیچ علاقه‌ای به توسعه نمایش خانگی ندارد و امیر‌حسین حیدری، مدیر «تماشاخونه» گفته است‌، صداوسیما نمی‌تواند برای مردمی که پول می‌دهند دائم مانع‌تراشی کند.وقتی به اصل نسخه چاپ شده ماهنامه مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم در همان ماهنامه علی سرتیپی تاکید کرده است ساترای امروز نسبت به تمام دستگاه‌های دیگر از تنظیم‌گری تعاملی بیشتری برخوردار است.

همچنین با این حقیقت مواجه می‌شویم که امیر‌حسین حیدری، مدیر تماشاخونه در همین ایام در مصاحبه‌هایی که با خبرگزاری ایسنا، روزنامه جام‌جم و سایر رسانه‌ها داشته است از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه تقسیم کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما حمایت کرده است.

شاید مدیران ماهنامه پیوست در پاسخ اعلام کنند که متن گفت‌و‌گوهای انجام شده توسط این ماهنامه با مدیران سکوهای نمایش خانگی عینا منتشر شده است اما سؤال جدی این است که آیا اکثریت مردم فرصت مطالعه تمام مطالب این ماهنامه را دارند؟ یا عمدتا به مطالعه بخشی اکتفا می‌کنند که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود؟

این کم‌فروشی به چه قیمتی توجیه حرفه‌ای پیدا می‌کند؟بیراه نیست بگوییم روز گذشته همزمان با انتشار نسخه جدید ماهنامه پیوست، جبهه تحریف سپاه ابرهه در کانال‌های تلگرام از تولیدات رسانه‌ای‌جدید خود در فضای‌مجازی رونمایی کرده است.

بهمن لواسانی | گروه فرهنگ و هنر

کدخبر: 906173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟