به گزارش رکنا، چندی پیش یکی از دامداران منطقه رحیم‌آباد رودسر پنج رأس از دام‌هایی که توسط آزمایشگاه مبتلابه بیماری مشترک بین انسان و دام تشخیص داده شده بود و این بیماری توسط اداره کل دامپزشکی گیلان نیز به تائید رسیده بود و می‌بایستی ظرف مدت 20 روز جهت حذف از گله به کشتارگاه انتقال داده می‌شد، علی‌رغم تذکرات به فروش رسانده بود، به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به 4 ماه حبس محکوم شد.

حالا 14 نفر در گیلان مبتلابه تب کریمه کنگو شده و یک نفر هم متأسفانه جان خود را از دست داده است. قابل تأمل آن‌که آن‌یک نفر هم از شهروندان رودسر بوده است. یعنی همین شهری که شبکه دامپزشکی‌اش علی‌رغم اطلاع از بیماری 5 رأس دام، به دامدار فرصت 20 روزه برای حذف دام‌ها از گله می‌دهد و البته دامدار متخلف به جای معدوم‌سازی، از این فرصت برای فروش حیوانات مریض به سایرین که بی‌اطلاع از موضوع بوده‌اند، استفاده می‌کند !

 باید از مسئولان دامپزشکی گیلان و به خصوص رئیس شبکه دامپزشکی رودسر پرسید که با توجه به اهمیت موضوع و وقتی‌که بیماری این 5 رأس دام به تأیید رسید، چرا این فرصت 20 روزه در اختیار دامدار قرار گرفته و مسئولان دامپزشکی رأسا اقدام به انتقال این دام‌های بیمار و معدوم‌سازی آنان ننموده‌اند ؟

حالا که این دام‌ها به فروش رفته و به احتمال قریب به یقین به خورد مردم داده شده‌اند، چه بر سر افرادی خواهد آمد که بی‌اطلاع از وضعیت این دام‌ها، گوشت آنان را به مصرف رسانده‌اند ؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 491561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟