5 روش برای تشخیص عسل طبیعی

به گزارش رکنا، عسل خوراکی شیرین و بسیار سالمی است که تشخیص عسل اصل یکی از دغدغه های افراد است. نگران نباشید؛ ما در این مطلب به شما عزیزان 5 روش را برای اینکه بتوانید تشخیص دهید عسل طبیعی است یا خیر آموزش می دهیم.

اولین راهکار تشخیص عسل طبیعی

شما می توانید عسل خودتان را به مدت 2 ساعت یا بیشتر در فریزر بگذارید. اگر عسل شما تغییر شکل داد و پس از قرار دادن در دمای عادی به حالت عادی بازنگشت در این صورت عسل شما طبیعی نیست.

نکته:

اگر عسل شما تغییر شکل نداد و فقط سفت شد و به حالت عادی بازگشت در این صورت عسل شما عسل باکیفیتی است.

دومین راهکار تشخیص عسل طبیعی

یکی از راه های تشخیص اصل بودن عسل حرارت دادن است. زمانی که عسل طبیعی را حرارت می دهید به سرعت گلوله می زند اما حباب نمی دهد در حالی که عسل مصنوعی به دلیل قند و رطوبت و همچنین آب اضافی به سرعت حباب می دهد.

سومین راهکار تشخیص عسل طبیعی

مزه و طعم عسل طبیعی پس از میل کردن مدت زمان کوتاهی احساس می شود ولی در عسل های تقلبی به دلیل اینکه از شیرین کننده ها برای تولید عسل استفاده می شود طعم آن مدت زمان زیادی در دهان باقی می ماند و حتی ممکن است مزه آبنبات را احساس کنید.

چهارمین راهکار تشخیص عسل طبیعی

توجه داشته باشید عسل طبیعی بدون اینکه در آب ولرم حل شود در ته لیوان ته نشین می شود در حالی که عسل تقلبی به سرعت در آب حل می شود و ته نشین نخواهد شد.

پنجمین راهکار تشخیص عسل طبیعی

کافی است چند قطره از عسل را روی کاغذ بریزید. به هیچ عنوان جذب کاغذ نخواهد شد. در حالی که عسل تقلبی به سرعت روی کاغذ جذب می شود.

کدخبر: 945942 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟