سرور مجازی ایران چه کاربرد هایی دارد ؟ آشنایی با موارد استفاده vps ایران

Virtual Private Server یا سرور مجازی که به اختصار VPS نامیده می شود روی سرور های قدرتمند توسط مجازی ساز ها راه اندازی می شود که می توان روی آن سیستم عامل های لینوکس و ویندوز نصب و راه اندازی کرد. سرور مجازی از آنجایی که یک سرور مستقل است می توان هر نرم افزاری که بخواهید روی آن نصب کنید و برای کارهای مختلف از آن استفاده کنید. در ابتدا به صورت مختصر در مورد سرور مجازی و تفاوت های آن با سرور اختصاصی و هاست های میزبانی وب صحبت میکنیم و در ادامه کاربرد ها و مزایای خرید سرور مجازی ایران را به صورت اختصاصی بررسی می کنیم .

یک سرور مجازی زیر مجموعه ی یک سرور قدرتمند می باشد که در دیتا سنتر قرار دارد. یا به عبارت دیگر یک سرور اختصاصی را با برنامه هایی نظیر VMware که یک مجازی ساز است به چند سرور مجازی تقسیم بندی می کنند که هر سرور مجازی بخشی از منابع سخت افزاری سرور اصلی را دارد برای مثال یک کاربر می تواند با توجه نیازش درخواست 4 گیگابایت رم , 500 گیگابایت هارد, چند هسته از CPU و پهنای باند مشخصی را در اختیار داشته باشد.

در  سرور مجازی ویندوز دقیقا شما با یک سیستمی مانند سیستم خودتان طرف هستید که سرعت بسیار بسیار بالایی دارد و می توانید برنامه ها و داده های مورد نیاز خود را در آن قرار دهید.

وصل شدن به سرور نیازمند اینترنت قوی نیست و با یک سرعت معمولی هم می توان به راحتی به آن متصل شد.

مزایای سرور مجازی در مقایسه با سرور اختصاصی:

1- هزینه VPS بسیار بسیار کمتر از یک سرور اختصاصی می باشد در حالیکه تمام کارایی که با یک سرور اختصاصی انجام میدهد را می توانید با سرور مجازی انجام بدهید .

2- می توان منابع  سرور مجازی را افزایش داد و با توجه به نیاز خود ازمنابع سخت افزاری استفاده کرد به گونه ای دیگر می توانید درخواست افزایش منابع سخت افزاری داشته باشید به طور مثال از رم 4 به رم 8 گیگابایت و ازهارد 200 به هارد 500 گیگابایت. در حالیکه در سرورهای اختصاصی همچین ارتقا پذیری به این راحتی قابل انجام نیست.

3- نگه داری از یک سرور اختصاصی و تنظیمات آن کاری بسیار پیچیده و سخت است در حالی که در سرور های مجازی شما با همچین داستانی رو به رو نیستید و به طور کامل با یک سروری که آماده استفاده است رو به رو هستید.

4- در سرور های مجازی می توان به صورت کامل یک نسخه پشتیبانی تهیه کرد اما روی سرور اختصاصی همچین موردی قابل انجام نیست.

تفاوت سرور مجازی با هاست میزبانی وب:

1- دسترسی کامل به سرور یه همان دسترسی روت که باعث می شود برنامه های مورد نیاز خود را نصب کنید و یا تغییر دهید که در سرویس های میزبانی هاست همچین قابلیتی دیده نمی شود.

2- می توان یک فایل بسیار حجیم را در سرور مجازی با یک سرعت باور نکردنی دانلود کرد که اگر قرار باشد آن را با اینترنت خانگی دانلود کنید یا بسیار طول می کشد و یا هزینه ی بسیار سنگینی دارد فرض کنید بخواهید یک فایل 500 گیگابایتی را با اینترنت خانگی دانلود کنید و با تغییرات لازم به هاست دانلود منتقل کنید این کار شاید به چند روز زمان نیاز داشته باشد هرچند هزینه آن هم سرسام آور است اما در سرور مجازی ظرف چند ساعت دانلود خواهد شد.

3- منابعی که در سرورمجازی در اختیار شما قرار می گیرد کاملا تضمین شده است و استفاده بقیه کاربران هیچگونه تاثیری بر روی سرویس شما نمی گذارد اما در سرویس های اشتراکی هاست چنین قابلیتی وجود ندارد و استفاده زیاد از منابع سرور توسط کاربران سرعت بقیه را هم تحت شعاع قرار می دهد.

4- امنیت سرور مجازی در مقایسه با سرویس های میزبانی هاست قابل مقایسه نیست و اطلاعات شما در یک امنیت فوق العاده قرار می گیرد که جز خودتان کسی دسترسی به آن ندارد.

5- اگر مدیر یک سایت پربازدید هستید یا با دانلود و آپلود با حجم بالا سرکار دارید که دانش و بودجه مورد نیاز یک سرور اختصاصی را ندارید بهترین پیشنهاد سرور مجازی است.

سرور مجازی ایران چیست ؟

حال که تمامی مفاهیم مهم و پایه‌ای که برای درک معنای سرور مجازی ایران نیاز داشتید را بررسی کردیم، می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که سرور ایرانی چیست، چه کاربردهایی دارد و از کجا می‌توان این سرویس را تهیه کرد. زمانیکه می‌گوییم سرور مجازی VPS ایران، منظورمان یک سرور مجازی سازی شده است که در موقیت جغرافیایی ایران قرار دارد. اگر بخش عظیمی از کاربران شما در ایران قرار دارند، بهترین انتخاب شما سرور مجازی در ایران است که به دلیل نزدیکی به دیتاسنترها، اطلاعات را با سرعت بالاتری به کاربر منتقل می‌کندو در نتیجه سایتی با سرعت بالا دارید.

VPS ایران در حالت کلی به دو دسته سرور مجازی ویندوز ایران و سرور مجازی لینوکس ایران تقسیم‌بندی می‌شود. با خرید VPS ایران لینوکس امکان نصب سیستم‌ عامل لینوکس با توزیع CentOs ،  Debian و Ubuntu و با خرید VPS ایران ویندوز امکان نصب سیستم‌عامل ویندوز در نسخه‌های  2012 , 2016 , 2019  برای شما فراهم می‌گردد.

کاربرد سرور مجازی ایران چیست؟

نکته‌ای که در مورد سرور مجازی ایران وجود دارد این است که از آن تنها برای میزبانی سایت‌ها استفاده نمی‌شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین کاربردهای این VPS را باهم بررسی می‌کنیم.

دانلود و آپلود با سرعت بالا

افراد زیادی به سرعت و فضای خاصی نیاز دارند تا بتوانند فایل‌ های خود را دانلود و آپلود کنند. اگر به عنوان مدیر سایت، فایل‌ های خاصی را دانلود و آپلود می‌کنید یا به هر دلیلی به اینترنت پرسرعت برای دسترسی به فایل نیاز دارید، خرید سرور مجازی ایران بهترین روش ممکن است. در این حالت می‌توان سیستم‌ عامل موردنظر خود را روی سرور نصب کرده و سپس با سیستم کامپیوتری به سرور مجازی متصل شد. در نهایت محیطی درست مانند سیستم‌ عامل ویندوز یا لینوکس در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید از اینترنت پرسرعت آن برای دانلود و آپلود فایل‌ها استفاده کنید.

منظور از میزبانی دیتابیس یا ایمیل با سرور مجازی ایران چیست؟

بسیاری از سایت‌ها، اپلیکیشن‌ ها یا سرویس‌ های آنلاین در چندین سرور میزبانی می‌شوند یا اینکه دیتابیس آنها در سرور دیگری قرار دارد. می‌توانید از سرور مجازی ایران برای میزبانی دیتابیس یا ایمیل برای داشتن سرعت بالاتر کاربرانتان استفاده کنید.

اجرای مداوم برنامه‌های خاص

گاهی اوقات شما یک سری برنامه کامپیوتری دارید که باید به صورت مداوم کار کرده و پردازش‌هایی را انجام دهند. مطمئناً استفاده از کامپیوتر خانگی برای اجرای این برنامه اصلاً منطقی و به‌صرفه نیست. چراکه هزینه زیادی برای مصرف انرژی و اینترنت دارد. با استفاده از سرور مجازی ایران و سیستم‌ عامل متناسب با برنامه‌ای که دارید، می توانید به‌صورت 24 ساعته آن را اجرا کرده و از آن استفاده کنید.

 بهترین گزینه برای انجام امور بانکی و فعالیت های مربوط به بورس

 تقریباً بیشتر سایت های بانکی ایران همین طور سایت های بورسی از خارج کشور در دسترس نیست. طبیعتاً بهترین و سریع‌ ترین راه استفاده از سرور مجازی ایران است. در این حالت می‌توانید از طریق سیستم‌ عامل سرور مجازی به سایت اینترنت بانک مراجعه و از آن استفاده کنید.

بهترین ارائه دهنده سرور مجازی در ایران

یکی از بهترین ارائه دهندگان سرور ایرانی، شرکت پارس وب سرور است که به شما امکان می‌دهد با توجه به نیازی که دارید منابع سایت خود را به دلخواه انتخاب کنید. علاوه‌ برآن، ما با استفاده از فایروال سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری تلاش می‌کنیم تا سطح امنیت سایت شما را به شکل تاثیر گذاری بالا ببریم. در ادامه تلاش می‌کنیم برخی از ویژگی‌ های مهم سرور مجازی ایران شرکت پارس وب سرور را باهم بررسی کنیم.

خرید سرور مجازی ایران پارس وب سرور

منظور از اختصاصی بودن رم در سرور مجازی ایران چیست؟

شما با خرید سرور مجازی ایران تحویل آنی شرکت پارس وب سرور، از رم و فضای ذخیره سازی نامحدود برخوردار می‌شوید. این موضوع به شما امکان می‌دهد تا بتوانید تمامی فایل‌های خود را (عکس، ویدئو، فایل و…) بدون کوچک‌ ترین محدودیتی آپلود و دانلود کنید.

مدیریت از راه دور سرور مجازی ایران چیست؟

تفاوتی ندارد که از چه موقعیتی می‌خواهید به vps ایران خود دسترسی داشته باشید. سرور مجازی در ایران پارس وب سرور به شما امکان می‌دهد در هر زمان و مکانی و با محدودترین امکانات و نرم افزارهای موجود و در کمترین زمان ممکن به مدیریت سرور خود بپردازید.

ارائه بهترین سرور مجازی ایران با ترافیک نامحدود

با خرید سرور مجازی ایران نامحدود که در پارس وب سرور می‌شود، از ترافیک ماهیانه نامحدود برخوردار خواهید شد تا دیگر هیچ‌گاه نگران ترافیک مصرفی ماهیانه خود نباشید. اما با توجه به قوانین حال حاضر دیتاسنتر داخلی شرط 1 به 10 در موضوع پهنای باند و نسبت دانلود به آپلود شما در سرور مجازی  ایران لازم هست رعایت شود (در ازای هر آپلود=1 دانلود=10 )

با توجه به این مورد، متاسفانه ارائه خدمات برای کلیه کاربری‌های دارای ترافیک یک به یک، نظیر کاربری‌های مربوط به حوزه VPN، پروکسی و تانلینگ، امکان‌پذیر نیست. همچنین مطابق با قوانین و شرایط همکاری مندرج در سایت، در صورتیکه سرور ارائه شده به کاربران باعث به وجود آمدن هرگونه اختلال در شبکه اصلی ارائه خدمات شود سرویس مورد نظر تعلیق خواهد شد.

کدخبر: 934234 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟